Salahkah Aku???

Baru lepas layan cerekarama TV3.. Salahkah Aku???

Ending yang buatkan ku rindu suamiku saat ni.. Lakonan yang mantap... banyak sangat pengajaran.. terutama pengorbanan suami isteri..

Lakonan dari hero dan heroin yang mantap... tapi banyak pengajaran... 
  • Cinta yang tulus dari hati.. 
  • kesetiaan suami dan syg suami buat isteri..
  • Isteri yang semula jadi cemburu
  • Dugaan dalam berhijrah kearah kebaikan
  • Orang yang jahat boleh berubah ke baik, dan yang baik boleh jadi jahat, kerana Allah berkuasa membolak balik kan hati manusia.. sbb tu kan doa dan usaha supaya hati kita tetap di jalan yang benar...
  • Kawan yang baik boleh membawa ke arah yang baik
  • Zuhud: memegang akhirt tetapi tidak meninggalkan dunia.
  • Wanita: ibarat tulang rusuk yang bengkok, berhati2 dalam membetulkannya kerana ianya mudah patah... jika terlalu  keras ia akan patah, jika terlalu lembut, ia akan terus bengkok.
  • Pedoman buat isteri: haram keluar rumah tanpa pengetahuan suami
  • Berbuat baiklah kepada ibu bapa, walaupun ibu bapa kita masih dalam kesesatan dan teruskan berdoa
Ni lah antara pengajaran yg dapat ku kupaskan dalam cerekarama kali ni.. best dan menarik.. cuma part2 yg perlu diteliti contohnya part bekas pakwe Alyssa (Farouk) yg keluar dgn Alyssa berdua shja.. mmg nmpk sgt2 tak elok tambh2 pakai mcm tu.. Alyssa lak bertudung.. kan nmpk tak elok kn... 

Tapi ending dia buat aku nangis .. huhu.. dah la mmg tgh rindu dgn hubby... huhu.. aduh.. sayu beb.. 
Ok lah.. dah ngantuk dh... nite.. 

~See u next entry~

Catat Ulasan

3 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^