Petua... Celak dan ulsr mulut

Kena ulser mulut.. Pasti setiap org pnh kena kan ulsrr ni... Da org pggil "telaga buruk".. Sbb rupa ulsr ni keputihan dan berlubang mcm telaga buruk..

Ku jarang kena.. Tapi bila kena mmg adoyai.. Pedih oii..a nak mkn pun x lalu.. Tapi ku nk kongsikan satu petua mudah...

Korang kenal dan pnh tgk Celak serbuk atau  mak saya kata celak makkah sbb mmg beli kaf makkah.. Lau dulu org nk g haji mmg mak saya kirim..

Cara nk rawat ulser dgn gunakan celak makkah ni.. Cuma amik serbuk celak dan sapu pada lubang dan tempat ulser.. Sapukan sblum tido. . Sblum sapu selawat dulu 3 kali...

Sapu la smp ulser betul2 smbuh.. Tapi biasa sy sekali sapu je.. Esknye dh baik... Alhamdulillah... Celak ni juga blh buat ubat sapu lau kita gatal2 pada mata...atau alergik pada mata...

Ok lah tu lh petua ringkas... Selamat mencuba.. Selamat malam...

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. uishh....x pernah dgr plak petua nih....thanks for the info, mana tau leh cuba nnt...

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^