Menu sahur untuk ibu menyusu

Pepagi ni rajin plak nak mencoret... Saja la.. Lpas shur.. Tak de benda nak buat sangt melainkan mengempengkan si faiqah ni je...

Waktu sahur... Waktu yg penting bagiku.. Waktu yang wajib bagiku sbb tanpa waktu ni dan jika aku tak bangun... Mmg berkuranglah tenagaku nak hadapi puasa esoknya...

Menu wajib aku amik ialah kurma 3 biji je.. Sbb ikut sunnah kan.. Dan air kosong 2 hingga 3 gelas... Serta minuman campuran 3 dalam satu. .. Iaitu ku campur coklat, susu tepung, dan horlick.. Buat suam2 dan minum...

Untuk tenaga tambahan dan kesihatan dalaman aku amik 2 softgel minyak kelapa dara+habbatus sauda keluaran Bioasli... Sbb dah nk masuk 4 thun dah aku amik produk bioasli ni dan xnk dan tak rasa yakin seyakin produk ni...

Dan waktu sahur yg wajib ialah mmg ku sengaja lewatkan.. Dalm zon kuning.. Iaitu waktu imsak... Ku hnya minum air kosong je... Sblum tu mmg mkn nasi gak.. Tapi tak de selera sgt la nk makn pagi2 ni kan...

Part akhir utk bekalkan tenga maksima sewaktu puasa bg ibu menyusu... Yakin dan Doa... Lau aku tak yakin aku boleh.. Mmg tak boleh.. Dan tanpa bantuan dari Allah mungkin juga aku tak mmpu utk menyusu dan berpuasa.. Bila situasi befini aku hadapi  baru ku tahu knapa ada hukum harus berbuka bg ibu menyusu dan mngandung...

Ok.. Itu je petua2 dan amlnku.. Selamat berpuasa semua... Ari ke berapa ek... 8 kn.. Hehe.. X bilang plak.. Kang bilang nmpk sgt excited nk raya je... Hehe

Published with Blogger-droid v2.0.6

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. Thanxs brkongsi..ingat nk tryla minum 3 +1 tu....susu mmg dropla bulan2 pose ni ;(

    BalasPadam
  2. hihi kita mmg nak kena makan nasi.. klu tak mmg lembik la hihi... Susu minum waktu berbuka aje sebab klu minum waktu sahur, lepas subuh tekak ni rasa semacam aje :) Air masak mmg banyak la minum...

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^