Guru dua alam

Hari yang ku rasai sedikit kepenatan.. namun entryku ini berupa rungutan... cuma luahan dan perkongsian pengalaman... 


hari ni ku mulai mengajar bagi sesi 2 alam... maksudnya,.. ku kena mengajar sesi pagi dan sesi petang.. waktu yang ditetapkan ku masuk awl dari biasa dan pulang petang mcm biasa.. agak penat, tapi memikirkan anak2 tingkatan 3 yang nak hadapi PMR tak lama lagi.. rela berkorban la.. 

Hari lebih penat sebabnya.. habis je kelasku jam 12.30 tengh hari.. ada pulak sesi pergambaran utk majalah sekolah.. mula2 pergambaran semua guru, kemudian smbung pulak dengan pergambaran mengikut bidang.. lepas tu smbung dengan pergambaran barisan rumah sukan, smbung dengan pergambaran pengawas perpustakaan (aku guru pusat sumber sesi petang), dan akhir sekali pergambaran bersama AJK Surau.. 

Habis je sesi pergambaran jam 2.10 petang, terus masuk kelas... kelas plak smpai 2.40, kemudian rehat 20 minit, smbung terus 3 masa,,, kemudian selang 30 minit, smbung lagi 30 minit smpai la loceng akhir berbunyi... huhu.. memang kepenatan.. mana taknye.. melayan anak2 didik yg masa je cakapnye mcm bukan bln puasa... banyak cakap.. so.. nak tak nak.. aku kena gak cakap kan.. 

Balik rumah mmg lega la sbb suamiku dh siap belikan makanan utk berbuka... Alhdulillah.. syukur di situ.. 
Walaupun penat, tapi enjoy sbb penerimaan pelajar tingakatan 3 terhadap mengajaran ku tadi menampak kan tanda positif... Alhamdulillah.. Allah tolong ku lagi.. syukur ..

P/S: Esok masih mengajar dua alam... seminggu 2 hari je.. tapi bulan puasa ni mencabar la sikit kan.. tapi xpe.. cobaan.... 

Catat Ulasan

0 Ulasan