Bonus oh bonus

Saat buka post di wall FB ku.. Ternampk status pasal bonus kakitangan kerajaan yg akn ditrima 9 Ogos nnt...

Ku mmg la terkejut sbbnya.. Tak smpt nk ikut sgt perkmbgn smsa.. Tmbh2 bab duit ni.. Sememangnya aku dan suamiku yg sma2 keje kerajaan mmg x pnh hrapkn ada bonus pun raya ni. Semua budjet diuruskan ikut gaji biasa cuma ku anjakkan awl utk simpnn smntra nk tggu gaji bln smbilan. ... Mmg ssak la lau tak smpan.. Gaji bln 8 msuk 13hb.. Bln 9 plak msuk hujung bln..

Berita ttg bonus yg diberikn oleh kerajaan diterima dgn rasa syukur... Alhamdulillah.. Rezeki... Digunakan sebaik mungkin dan bkn utk mmbazir... Raya ku x pnh meriah mana pun.... Tmbh2 thun lpas sbb beraya kt spital.. Hehe.. Kngn lalu menggamit mmori...

Buat semua kakitangan awm.. Bonus sbg ganjaran atas kerja kita semua... Semoga kita lbih proaktif.. Kerja dgn ikhlas..  jgn curi tulang... Dan laksanakan tugas dgn lebih amanah... Pesan utk diriku sndiri juga..tmbh2 cikgu kan.. Lagilah kna ikhlaskan diri... Sbb lau keje krana duit... Hbislah.. Mmg x tercapai lah apa yg diharapkan...

P/S: Ingat bonus ni nk menyimpan atau melabur shja.. Tak nk enjoy lagi sbb semua yg aku dan suami impikan dan dapat... Alhamdulillah.. Kira bonus ni sbg bonus utk kami menyimpan. .. Blh la plan tmbh ank g pas ni... Hehehe

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Alhamdulillah...besnya dapat bonus....saya kat swasta pun dapat bonus gak....boleh la menyimpan kan....

    BalasPadam
  2. Alhamdulilah...ade jugak bonus :)

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^