Demam nk aktif rupanya...

Faiqah demam plak semlm.. baru pelan nak g jejalan.. bgun pg je dia merengek2.. bg susu tak nk.. mulanya ku rasa bdn dia, mcm pnas sikit.. pastu hubby ku lak rasa mmg pnas pun.. terus amik ubat  dan lap bdn dgn tuala basah.. dan aku bg susu byk2…


Ku pntau dia dlm 15-30minit sekali tkut suhu bdn dia naik lagi.. tapi wpun dmm dia x pnh dok diam ttp aktif… dlm tgh hari, suhu bdn dia dh kmbli ok.. Cuma still dibalut dgn tuala basah dan tak mndikn,, smp lah ke ptg.. bila dia dh ok baru lap2 dan pkaikn baju sbb nk g jln2 beli brg..

Lpas g beli brg, hubby ku kluar lg lps slt mgrib.. faiqah ngis2 nk ikut.. tp hubby tak bg ikut sbb nek moto je.. gpun dia nk g gunting rmbut je.. so, lpas pujuk2 n main2 dia ok.. gelak.. aku tinggl kejp kt ruang tmu.. lpas ambil wuduk.. tergamam aku tgk apa yg faiqah dh buat… arghhh.. dia pchkan satu botol oren sunquist yg baru beli tadi.. (dapur n ruang tamu sekali.. rumah kecik je)… kol suami ku, terkejut dia..

Balik je dari kedai, trus dia yg cuci botol n oren tu semua.. haha.. tnda protes ke Faiqah.. sbb abi tak bawa faiqah, faiqah dera abi cuci oren yg pech tu… sabar je lah… skrg ni mmg ummi dah risau nk tinggl dia wpun g blik air kejap je..

Itulah, demam nk aktif lagi rupanya.. sbb lau nk tmbuh gigi belum nmpk lagi, baru dok asah gusi je.. itulah kerenah anak.. sweet moment to remember,,, J

Catat Ulasan

0 Ulasan