Breaking

Januari 06, 2012

Lapang sebelum Sempit

Salam... lamanya x bersiaran... hehe, tapi rasanya baru 2 hari x mencoret... kesibukan telah bermula... Rutin, tugas dan amanah serta tanggungjawab ku sbg pendidik telah bermula sejak sesi persekolahan bermula... Aku agak penat sbbnya cuti lama sangat 4 bulan tu... tetapi minggu dpan mst dah ok balik, bdan dan otak dah stabil sikit dgn keadaan di sekolah...


Awl persekolahan mmg pelbagai ragam pelajar tingkatan satu.. ramai juga pelajar tahun ni... lelaki dan perempuan sama je ramainya... ada yang nakal, ada aktif dan ada yg pasif... x kurang juga, ada yg kurg bernasib baik, membuatkan sayunya hati.. tetapi pelajar2 yg kurng upaya ni , adalah pljr yg kuat, sbb dia x smpurna tetapi  mmpu hidup dgn org yg smpurna...


Antara komen2 di FB.. tntg isu x smpat pam yg aku postkn...

Aku mengajr sesi ptg, masa yg padat dgn jadual full smpai 6.45ptg... jadinya jam 10.30 pg aku kuar umah, hntr ankku ke umah pengasuh di keramat, kemudian bru g sekolah... smpai umah jam hmpir jam 7.30mlm... jika suamiku yg amik Faiqah, mmg awallah ku balik, lau x dekat kul 8mlm baru smpai umah... 

Jadual yg pdat di sekolah, mmbuatkan aku xde masa nk pam susu utk Faiqah, semuanya ku lakukan bila balik umah,,, mmg bngkak susu juga la, dan sekali pump mmg byk.. Alhamdulillah, rezeki Faiqah sntiasa ada.. Aku penah post pasal ketidak smpat aku mengepam di FB, byk juga komen yg menyuruh aku x skip wktu pam.. Terima kasih aku ucpkn pada akak yg komen2 tu, tetpi bgku, aku mmg dh setting minda aku ni, aku x pnh pump wktu siang, 3 waktu je aku pump, awl pg, ptng dan mlm... so, xde mslh lau aku x pump tengahari atau ptg... lagi pun, aku pump susu bkn nk wat stok, tapi sekadar bekal utk ankku hingga 2 tahun.. 

Setiap org de pengalaman tersndiri, kita boleh share dgn org tapi kita x boleh ckp dan suruh org apa yg kita wat tu utk jdi ikutan orng lain... sbb sgla2nya dah ditentukan Allah, dan setiap org x sama rezekinya... Namun aku hargai nasihat2 org yg tegur tu.. Minggu depan baru aku nk atur masa mengepam di sekolah... insya-Allah, moga dipermudahkan... 

1 ulasan:

Unknown berkata... [Reply]

gitulah rutin harian serorang ibu dikk .. x akan ada masa , kalau ada masa pun di hujung minggu ;)