Kisah Kenangan Semalam & Anak Merdeka (Part II)

Sambungan....

Dah penat menyembang, jam 1 pagi baru semua ahli keluarga masuk tido... Namun tidoku terganggu jam 4 pg..  time org sedap lena... aku terjaga sbb terasa basah je.. aik??? tak kan aku terkencing kot... Aku rasa dan bau, xde bau.. mula lah aku syak air ketuban... trusku kejutkan hubbyku.. kelam kabut di kejut mak.. mak terus suruh hntr ke hospital baling... 

dalam perjalanan aku tak berasa sakit, cuma kadang2 je.. masih sempat ku bergurau dgn hubbyku... sampai di hospital jam 4.40 pg.. terus ke dewan bersalin.. setelah diperiksa pintu rahim dh buka 2cm... jantung baby diperiksa... normal.. dan aku di masukkan ke wad biasa sbb baru 2cm...
Pagi esok saat takbir raya bergema, bergenang air mata sbb terpaksa raya di hospital je.. hubbyku balik ke rumah utk mandi, dan sementara menunggu melawat aku dari masa ke masa mesej hubby utk beritahu perkembanganku.. Jam 8 pagi... doktor yg meeriksak mengatakan aku akan dihantar ke hospital sungai petani sbb aku mengidap asma.. so, diorg tak nak tnggung risiko... hubbyku dah bersedia....

Menjelang tengahari, aku dihantar ke hospital sg. petani yg jaraknya lebih kurg hmpir 2jam perjalanan... hubbyku, mak, abg dan adikku ikut dgn kereta... sampai di hspital jam 2 ptg... setelah buat pendftaran, aku diperiksa lagi, dan bukaan baru 3cm... so, kena masuk wad dulu...

sepanjg di wad mmg bosan.. mkn n baring je... msuk jam 7 mlm... doktor sekali lg periksa pntu rhim... dh buka 4cm... trus msuk wad bersalin.. hubbyku msih dlm perjlnn ke hospitl ktika tu.. hhuhu...tepat jam 8mlm masuk wad bersalin trus dimsukkn ubt dh dipechkn ketubn...utk bg cepat bersalin...

bila ubt msuk.. skit mkin kerap terasa... terasa lmbt jam berputar... setelah puas bertarung skit.. jam 2.31pg dgn 3 kali teran.. selamat ku lhirkn seorg puteri pada tanggal 31 Ogos 2011 seberat 2.62kg... namun sdikit terkilan... suami ku tak teman sbb doktor blh pulak lupa nk pggil suamiku msuk.. suamiku msuk ketika baby dh dok atas dadaku... namun segalanya selamat... betullah org ckp... sakit bersalin hilng terus saat mendgr tangisan bayi...

info babyku:


jantina: girl
berat : 2.62kg
panjng: 51cm
tmpt lhir: hospital sultan abd halim, sg.petani, kedah.... 2.31pg tggl 31 ogos 2011...

3 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

  1. Hehe takpe..hadiah bulan Syawal yg paling bermakna :) Tahniah yeeee~

    BalasPadam
  2. tahniah adik adikku..keseluruhan muka abg masa kecik.tp bibir n hidung yah punya

    BalasPadam

Catat Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama