05 Julai 2017

KISAH USTAZ MUDA SETELAH BERKHUTBAH AIDIL FITRI DI SEBUAH MASJID

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Setelah solat Aidil Fitri di masjid di Cheras... saya bersiap utk balik kerumah. Tetapi ketika diparking saya menghentikan langkah ketika ada sebuah dompet besar berdekatan kendaraan saya. Dengan hati-hati saya angkat dompet itu. Agak berat berisi. Tapi saya tidak tahu siapa pemilik dompet ini.

Rasa serba salah, dengan terpaksa demi untuk mengetahui identiti pemiliknya, saya buka dompet itu dan menemukan sebuah envelop besar dari nama sebuah bank. Saya baca didalamnya juga ada nama dan alamatnya serta tulisan sejumlah wang. Duit note RM500 dlm dlm 5 ikatan yg tebal. Saya panik. Antara keliru dan rasa amanah saya keluar masjid. Wang ini harus dikembalikan ke pemiliknya.


Sumber: Google images

Saya bergegas memandu kenderaan ke alamat yang ada dibungkusan wang itu. Ketika sampai, saya cuba beri salam dan mengetuk pintu pagar rumah. Keluar seorang lelaki yg sudah berumur berperawakan tinggi, berkulit putih cerah kearab-araban yang menjawab salam dan  bertanya mahu mencari siapa? Saya bertanya, "Saya hendak berjumpa dgn En Haji Salim adakah ada disini?"

"Saya nama yang saudara cari. Ada apa encik?"

"Pak Haji tadi solat di masjid di Cheras' ?", tanya saya.

"Ya. Betul"

"Pak Haji tadi bawa apa ketika solat?"

Laki-laki itu menjawab, "Astaghfirullah.. iya .. saya bawa dompet besar coklat dan dari tadi saya mencari-carinya.. Saya lupa dimana letaknya." Pandangannya kearah saya penuh dgn tandatanya.

Saya pergi ke kenderaan saya dan mengeluarkan dompet besar yang saya terjumpa di masjid. "Dompet yang ini ke Tuan Haji?"

"Ya... yang itu..  Alhamdulillaah.. terima kasih nak. Dalam tas ini bapak menyimpan wang dari Bank ."

"Maaf demi untuk mencari pemiliknya terpaksa saya imelihat isinya.."
Saya serahkan dompet itu dan minta diri untuk pulang.

Tapi saya ditahan pak Haji Salim, "Tunggu nak, ada yang ingin saya sampaikan padamu sebagai rasa terima kasih saya."

Hj Salim yang berwajah arab ini lalu memanggil nama seorang wanita. Tidak lama kemudian muncul seorang wanita cantik berhijab tersenyum ramah kepadaku.  Masya Allah.... hati ini mulai berdegup kencang

"Nak ini anak saya. Dia belum menikah. Dia janji akan menikah dengan laki-laki yang baik dan jujur seperti kamu."
Saya terkejut. Dengan tergagap saya berkata, "Maaf Tuan Hj, saya sudah beristeri. Saya belum neritahu apa-apa kepada isteri saya tentang rancangan Tuan Hj. ini."

Hj Salim tersenyum, dia bertanya dengan sabarnya, "Bertenang nak, nanti biar saya yang minta izin dari isterimu. Ada no hpnya?"

Saya mengangguk lalu memberikan no hp tsb. Tuan Haji Salim mencatat nombor HP isteri saya dan terus menalifon isteri saya. Tubuh saya tiba-tiba mengigil, terlalu mengigilnya sampai seperti digoncang-goncang apalagi saat telfon itu diberikan kepada saya katanya isteri saya mahu bercakap, kemudian terdengar suara isteri saya sambil menggoyang-goyang tubuh saya... 
Pa..papa bangun...

Tolong buka pintu, ada orang dtg beraya...!

😆😆😆😆😆😋

Sumber : Telegram

P/S: Nama dan cerita ini adalah rekaan semata-mata tiada kena mengena antara yang hidup dan yang mati... Berkongsi untuk hilangkan stress dan penat otak sahaja... 

15 Mac 2017

Kisah Tudung Ustazah

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Kisah Tudung Ustazah

Santai petang.. 

kisah tudung ustazah... melayan karenah anak-anak didik yang pelbagai... Macam-macam... 

Saja minggu ni pelbagaikan jenis tudung... ada tudung instant, tudung labuh bulat ala tudung budak sekolah agama, ada juga shawl, ada juga bawal shawl minggu ni... 

Saja je.. nak tengok komen bebudak ni... haha.. 

Murid yang suka komen penampilan MF ni pelajar tingkatan 5 la.. Suka tengok, dan kata... .

Sumber: google images

Dua hari lepas, MF saja pakai tudung instant Awning keras style dulu-dulu tu... yang zaman sekarang, geng veteran la pakai kan... bebudak muda tak pakai... ntah kenapa, saja nak pakai... so, pakai la kan... sekali... budak komen... 

M: "Lainnya ustazah"
U: "Ha..a... lainkan, nampak muda ke tua?"
M: nampak tua.. 
U: "Agak-agak berapa umur saya?"
M: Mesti 30 atau 35 tahun ke ats..

Haha... ikhlas ko, komen diorang ni... sentap gak.. hehe... tapi tahu diorang ikhlas komen kan.. biar je.. 

Hari ni pakai tudung labuh bulat... kebetulan hari ni latihan rumah sukan .. pakai track suit dan tshirt muslimah ... tu yang saja pakai tudung labuh bulat tu... 

Sumber: google images

MF sendiri pakai, terus rasa macam budak sekolah agama plak... rasa muda 10 tahun.. hehe.. imbau zaman sekolah agama plak rasanya.. 

Seperti biasa bila nampak dek anak-anak didik ni.. terus diorang senyum dan komen.

M: Wa... lain lah ustazah... ,
U: apa yang lain?
M: Ustazah nampak muda la... nampak comeiiii... 
U:
M: berapa umur ustazah sebenarnya?
U: Awak agak?
M: Dalam 20-an... 25 kot.. 

dalam hati... haha... muda 10 tahun cheq dari 2 tahun yang lepas... 

Jadi, pengalamn sendiri ni kira betul juga la.. ada kajian kata, ponteng tu punca dari gaya cikgu yang tak menarik.. jadi, cikgu kena ada gaya... rias sikit muka bagi nampak seri.. pakai la bedak dan tatarias sikit dengan magic lipstik kan.. 

Pelajar sekarang ni nampak cikgu meanrik.. dia semangat lain macam dah... + keseronokan ketika mengajar jadi 1 bonus untuk tarik minat pelajar... beza sangat dengan kita dulu... tak kisah penampilan cikgu, janji cikgu ajar best kan.. 

Itulah kisah tudung ustazah... kadang pening juga nak gayakan tudung.. ye lah.. nak belit lebih-lebih, tak dan masa... sebab kena siap pagi-pagi kan... kelam kabut dengan anak-anak lagi.. tu kadang, tudung segera atau tudung bawal jadi pilihan... tapi dengar komen anak murid macam nak pakai tudung bulat labuh pulak lepas nih.. hehe... 

11 Disember 2016

AWAS!!! JANGAN MAKAN KAT RESTORAN INI!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)



AMBIL PERHATIAN PLEASE ALERT!!!!
NI TERBARU PASAL MAKANAN . LAGI DAHSYAT... JANGAN makan di premis berikut :-

Nasmir,
Barkat Roti jon
Burger King,
Manhattan Fish Market,
Sushi King,
Secret Recipe,
KFC pun,
Black Canyon,
Johnny`s Steamboat,
Big Apple Doughnut,
Marrybrown,
Nasi Arab,
Subway sandwiches,
Kelantan Fried Chicken,
Soho Tomyam,
Restoren Seri Melayu,
Dome,
Pizza Hut,
Domino Pizza,
A&W,
Ayam Penyet,
Nasi Ayam Gemas,
Restoren Saba`,
Anjer Briyani
Wellys Sate
Garden Cafe
Coffee Villagers
Nasi Lemak Royale
Maggie Ketam
Medan Ikan bakar Kuala Perlis
Burger Gemilang
Mee Abu Jln Sultanah
I cafe bikerstation
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

TOLONG JANGAN MAKAN SORANG SORANG, KALAU NAK MAKAN SILA AJAK SAYA SEKALI DAN BELANJA SAYA SEKALI TERUTAMA WAKTU CUTI NI...
😂😂😂😂😂


Gurau-gurau di hujung minggu...
lambat bersiaran di blog hari ni.. 

03 November 2016

RAHSIA WAJAH ISTERI BERCAHAYA DI TENGAH MALAM!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)



Soalan:
Ustaz. Saya telah tidur pukul 11 malam. Pada pukul 2 pagi saya terjaga dan saya dapati wajah isteri saya bercahaya sambil duduk di atas katil. Malam itu juga adalah malam Jumaat dan gelap kerana lampu tak dipasang. Apakah maknanya?

Jawapan ustaz:
Maksudnya bini kamu sedang 'checking' handset kamu. 






Apapun.. MF nak share, 4 cara mudah untuk wajah cerah bercahaya dan berseri-seri.

1.Istiqamah berbuat kebaikan
2. Istiqamah solat sunat tahajjud
3. Sentiasa berwuduk
4. Selalu lazimi puasa sunat.

Insha Allah, pasti wajah berseri tanpa perlukan produk yang mahal.. 

11 Ogos 2016

Kes Pukau Ini Hanya Terkena Kepada Lelaki Yang Dah Berkahwin!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Pukau, satu ilmu yang menggunakan makhluk halus untuk dapatkan sesuatu...

Kes Pukau masih ada zaman moden ni... Ramai juga yang dah terkena...

Tapi kes Pukau yang ini... Memang lain dari yang lain...
Hanya terkena kepada golongan lelaki yang sudah berkahwin je...


Sumber: Facebook 


Tak boleh nak cakap apa la kan...
Sebab dipukau oleh bini sendiri...
Selesai la sendiri...
Hihihi....

05 Ogos 2016

BILA SUAMI MELAYAN KARENAH ISTERI MENGIDAM!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Sebut mengidam je, sinonim dengan perempuan mengandung kan... Sebab tu sensitif buat status pasal mengidam ni.. Pasti ada yang komen tanya ada isi ke tak... hehe...

Biasa orang mengandung ni, mengidam dia lain macam... dan ada juga yang pelik-pelik.. Ternampak post ni kat Page Info Hamil... Rasa lucu tapi itulah hakikat...

Bila si suami melayan karenah isteri mengidam kan... Jangan ingat lelaki tak sembang pasal rumahtangga.. sesekali depa sembang... macam ni la.. rasa kelakar..



Apa pun, tahniah buat suami prihatin yang layan karenah isteri mengidam... Mengidam ni bukan dibuat-buat... rasa yang tak boleh nak diceritakan... Tapi doakan juga, supaya setiap kali mengandung jangan mengidam yang pelik-pelik kan... moga dipermudahkan...

Kesian dan simpati bagi yang PJJ, apa pun dugaan Allah itu tepat pada sasarannya... orang hebat memang akan alami ujian yang hebat...untuk jadikan iman dan hati kita kuat...

Layan kan aje lah isteri anda mengidam tu kan... bukan lama pun...
Tapi orang kata, kalau bini mengidam tu biasa je.. tapi kalau suami mengidam tu, payah nak cerita... tapi memang ada isteri mengandung, suami yang mengidam lebih... hehe.. untung la isteri dia... Jangan dia mengidam nak tambah lagi sudaaa... hehehe... jangan buek pasal ek!

08 Mac 2016

Punca 7 Tahun Kahwin Isteri Tak Mengandung!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Entry santai...
Jangan sentap pula ye bagi yang tengah ttc tu... Tapi ada logik dalam santai ni...


Teknologi owh... Teknologi... 

Masalah komunikasi... 
Masalah kurang ilmu rumahtangga... 

Itulah punca kenapa isteri dia tak mengandung...  Hehe... 


Bagi yang tengah ttc... 
Teruskan usaha ya... Yakin dengan ketentuan Allah yang memang sentiasa terbaik, perancangan Allah tercantik untuk kita... Insya Allah...  

09 Disember 2015

WW | PURPLE LOVER!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Ada betulnya sebab my husband is purple lover... hehe

31 Oktober 2015

Beg Tangan Kait Yang Super Cute!

Cantik betul tengok...
Best juga kalau reti buat kan..

Dah lama tak mengait ... Dah kahwin lagi lah..
Mengait dengan anak je lah.. Hehe..


23 Oktober 2015

Tak Guna Rindu!

Rindu itu adalah anugerah...

Rindu itu adalah
Anugerah dari Allah
Insan yang berhati nurani
Punyai rasa rindu

Rindu pada kedamaian
Rindu pada ketenangan
Rindukan kesejahteraan
Dan juga kebahgiaan

Orang-orang bertaqwa
Rindu akan kebenaran
Kejujuran dan keikhlasan
Keredhaan Tuhannya

Orang mukmin merindukan
Anak-anak yang soleh
Isteri-isteri yang solehah
Keluarga bahagia

Para pencinta kebenaran
Rindukan suasana
Masyarakat yang terjalin
Aman dan sejahtera

Merindukan tertegaknya
Kalimah Allah di muka bumi
Dan dalam merindukan
Keampunan Tuhannya

Dan seluruh umat itu
Merindukan cahaya
Yang menyinari kehidupan
Rindu kepada Tuhan

=====================

Bila rindu ku sebut nama Mu...
Kerana... Rindu pada Mu rindu sejati...


18 Oktober 2015

5 Cara Perempuan Hilangkan Stress

Cara Perempuan Hilangkan Stress :
1. Shopping
2. Dengar lagu
3. Makan banyak
4. Layan RunningMan
5. Guling atas katil sehingga tertidur...

Dalam lima di atas hanya no.4 je tak pernah buat... Hehe...

Paling best shopping lah... Memang hilang stress...

Bagi suami-suami... Nampak isteri stress... Muncung je... Cuba ajak pergi shopping...

Cakap nak belikan baju ke, kasut baru... Hilang stressnya... Memang ubat paling mujarab... Hehe...


06 Oktober 2015

Ujian Personaliti Mengikut Corak!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Ini ujian personaliti ringkas yang dirangka oleh ahli psikologi.. Ujian mudah untuk kenali personaliti diri sendiri atau orang lain secara cepat dan mudah. Ujian ni tak 100% tepat, tapi ada yang betul dan kebetulan. Mari kita cuba..


ARAHAN: 
Untuk mengetahui jenis personaliti anda, PILIH salah satu corak di bawah yang anda rasa paling menarik. HANYA SEKALI PANDANG DAN SEKALI PILIH JE TAU! JUJUR YA

Selepas pilih, Scroll ke bawah untuk mengetahui maksudnya.

















MAKSUD TERSIRAT DISEBALIK CORAK PILIHAN:






Introspektif, Sensitif, Reflektif
Anda dapat memahami diri dan persekitaran anda dengan lebih kerap dan mendalam jika dibandingkan dengan kebanyakan orang lain. Anda bencikan kedangkalan; anda lebih sanggup bersendirian berbanding dengan bercakap perkara remeh. Perhubunan anda dengan rakan-rakan adalah amat intensif; ini memberikan harmoni dan ketenangan dalaman yang mengakibatkan perasaan baik. Anda tidak keberatan bersendirian bagi jangka masa yang panjang; anda jarang berasa bosan.



Berdikari, Tak Konvensional, Tak Tersangkut
Anda mengehendaki kehidupan bebas dan tak tersangkut untuk membenarkan anda menentukan arah tuju sendiri. Anda mempunyai kecenderungan seni dalam pekerjaan atau aktiviti riadah. Kadang kala, deskan anda untuk kebebasan menyebabkan anda melakukan perkara yang bertentangan dengan apa yang dijangkakan daripada anda.
Gaya hidup anda amat individualis. Anda tidak meniru apa yang popular, sebaliknya cuba hidup mengikut idea dan kepercayaan diri - walaupun menentang pendapat umum.




Dinamik, Aktif, Ekstrovert
Anda rela menerima risiko-risiko tertentu untuk mendapatkan kerja yang menarik dan pelbagai. Sebaliknya, rutin berkecenderungan untuk meninggalkan kesan lumpuh pada diri anda.
Anda suka sekali berupaya memainkan peranan aktif dalam peristiwa dalam hidup anda. Dalam usaha anda yang berkenaan, inisiatif diri sangat nyata




Terus Terang, Seimbang, Harmoni
Anda menghargai gaya natural dan suka perkara yang tak rumit. Orang lain mengagumi anda kerana anda praktikal dan mereka boleh bergantung kepada anda. Anda memberi orang yang rapat dengan anda rasa selamat dan kelapangan. Anda dipersepsikan sebagai orang yang mesra dan insani. Anda menolak segala yang menyilaukan dan lapuk. Anda berkecenderungan untuk berasa skeptik terhadap kehendak trenda fesyen. Bagi anda, pakaian haruslah praktikal dan tampan tanpa menonjol.




Profesional, Pragmatik, Yakin Diri
Anda menguasai hidup anda dengan lebih mempercayai usaha sendiri daripada nasib. Anda menyelesaikan masalah dengan ragam yang praktikal dan tak rumit. Anda memandang secara realistik unsur-unsur dalam hidup dan menanganinya tanpa ragu-ragu. Anda diberi banyak tanggungjawab di tempat kerja kerana orang lain boleh bergantung kepada anda.
Kekuatan azam anda yang menonjol menunjukkan sifat keyakinan diri kepada orang lain. Anda tidak berpuas hati sepenuhnya sehingga anda telah mencapai idea-idea anda.


Tenang, Berhati-hati, Tak Agresif
Anda mudah berbicara tetapi bersifat berhati-hati. Walaupun anda berkawan dengan mudah anda menikmati persendirian dan kebebasan. Anda suka memencilkan diri dari masa ke masa untuk merenung tentang erti hidup serta menikmati sendirian diri. Anda memerlukan kelapangan, jadi anda berlepas ke tempat bersembunyi yang permai. Namun, anda bukan penyendi. Anda berdamai dengan diri sendiri dan dunia, serta anda menghargai hidup anda dan apa yang ditawarkan oleh dunia ini.




Tanpa Bimbang, Berkelakar, Riang
Anda suka hidup yang bebas dan spontan. Anda cuba menikmati hidup anda dengan sepunuhnya mengikut motto: "Anda cuma hidup sekali."
Anda bersifat ingin tahu dan terbuka kepada segala yang baru; anda memajukan diri atas perubahan. Tiada yang lebih buruk daripada rasa diikat. Anda mengalami persekitaran sebagai sesuatu yang versatil dan sering menakjubkan.




Romantis, Pelamun, Beremosi
Anda seorang yang sensitif. Anda enggan memandang dari segi rasional dan waras sahaja. Perasaan anda membawa erti yang sama penting. Anda berpendapat bahawa harapan adalah penting dalam hidup.
Anda menolak orang yang mencaci romantisme dan hanya dipandukan oleh rasionaliti. Anda tidak membenarkan sebarang kongkongan terhadap variasi perasaan hati dan emosi anda.




Analitik, Amanah, Keyakinan Kendiri
Perasaan halus anda bermutu tinggi dan tahan lama. Akibatnya, anda suka mengelilingi diri dengan "permata-permata" yang anda temui sendiri apabila orang lain terlepas perhatian.
Justeru itu, kebudayaan memainkan peranan khas dalam hidup anda. Anda telah menjumpai gaya peribadi sendiri, yang tampan dan ekskusif - serta bebas daripada olahan fesyen. Kehidupan anda adalah berlandaskan ideal diri iaitu kesukaan yang beradab. Anda menghargai sesuatu tahap kebudayaan daripada orang yang anda berkawan.

Sumber: http://www.teachersrock.net/



Seronok sesekali buat ujian personaliti begini.. untuk kenal diri sendiri dan orang lain. walaupun tak 100% betul tapi menarik untuk cuba sesekali kan. Dah dapat keputusannya, sama-sama muhasabah diri.. yang mana kurang kita perbaiki..

17 September 2015

Mungkin Akan Dicipta Handbag Untuk Lelaki???

Mungkin akan ada handbag untuk lelaki?? 
Atau mungkin lelaki masa depan juga akan bawa handbag ke sana sini macam wanita???

Tapi kenyataan di atas untuk lelaki yang isap vape atau isap rokok dan kaki game je kot...

Kenyataan tu tak de kena langsung la dengan my Husband...  Bahkan dompet dan handphone dia pun tumpang handbag bini sebab malas nak bawa...

Tu la... Tengok lelaki sekarang banyak dah bawa beg galas... Cuma rekaan untuk lelaki tu lain... Tak sama macam perempuan punya beg la...

MF ingat lepas kahwin ni rasa nak melenggang je... Malas nak usung beg... Tak minat beg besar-besar...  Ada beg galas dan silang aje.. Bawa dompet, tisu, handphone dan inhaler je... Si anak dah besar, kadang beg tak bawa pun... Nak ringkas mungkin time jenjalan... Tapi tengok lelaki sekarang plak yang complecated kan... Hmmm..

Dunia akhir zaman... Segalanya dah terbalik...


16 September 2015

WW | Berkahwin Di Tempat Pertama Kali Bertemu!

Jika anda perlu berkahwin di tempat pertama kali bertemu dengan si dia, di manakah tempat itu???

Jawapan saya: Kat Internet...


11 September 2015

Eh! Ada Orang Cari Kita La Hari Ni!

Terkejut plak tengok keyword search hari ni... Tertiba ada orang mencari "mariafirdz" di Google...

Wah.. Siapakah yang cari kita tuh??? Terharu sungguh..

Popular sangat ke nama "mariafirdz" hehe...
Tapi yang pasti... Memang tahu ada yang stalker kita dalam diam... Bukan nak kata diri ini popular...  Tapi dalam tak sedar sebenarnya, ada yang memerhatikan kita dalam diam...

Jika nak jadi stalker untuk kebaikan takpe... Tapi jika stalker sebab nak mengumpat mengata, jauhkanlah... Tiada faedahnya... 

Terima kasihlah sudi cari nama "mariafirdz" di Internet ye... Tapi jika cari gambar mariafirdz... Harap maaflah... Memang tiada gambar... Sebab orang dia ibarat mawar berduri... Jadi, nak kenal siapa mariafirdz... Klik aje pada link "Man Ana" di atas header blog ni ye... Insya Allah... Kenallah tu...


31 Ogos 2015

Tolong Jangan Gelak!

Entry santai je petang hari merdeka nih...
Mood nak menulis ke laut dah... Maklumlah merdeka kot kan...

Nak merdeka kan diri dari blog.. Kalau boleh la... Tapi macam tak boleh sangat je... Rasa semacam je... Jadi...baca je la ye...

Buat penghibur rasa... Tapi jangan gelak eh... Senyum tak pe... Cuma pastikan ada orang, takut nanti orang salah faham plak korang gelak senyum sengsorang... Hehe...

Selamat hari merdeka semua...
Moga kita merdeka zahir dan batin juga ya...
Selamat bercuti...... 


26 Ogos 2015

WW | MENU PETANG!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)



Menu petang hari... Buat lapik perut je sementara nak balik untuk makan malam...
Beginilah nasib bila makanan kat kantin dah kurang kualiti dan kuantiti...
Perut perlu diisi, kalau tak lembik plak nanti...sebab kerja banyak masih menanti...

16 Ogos 2015

Kisah Suami Kehilangan Isteri!

Ni suami jenis kaki kereta nih...
Hehe.. Menusuk ke jantung tau dapat laki jenis ni...


14 Ogos 2015

Kebaikan Perut Buncit Suami!

Sweet dan comel tengok kartun tu...
Hehe...

Buncit tu indah bagi lelaki berkahwin...

Ada isteri dan wanita suka lelaki buncit, dan tak semua wanita suka lelaki sado tau!

Ada kebaikan buncit bagi suami...
Antaranya, tempat letak dan dukung anak... Dukung anak tak mudah nak jatuh... Hehe...
Selain daripada itu, macam gambar kat atas tu la... Jadi bantal buat isteri masa menonton tv... Kan sweet tu.. Hehe

Lelaki buncit, nampak pesonanya... Pesona lelaki berkahwin kerana kebanyakan lelaki buncit lepas berkahwin... Hehe...

Jadi, lelaki jangan risau kalau buncit lepas kahwin ye... Sebab ada keindahan dan keistimewaannya... Hehe...

Buncit tu comel dan seksi... Hehe... 


13 Ogos 2015

Sarapan Pagi: Nasi Lemak Instagram

Sarapan pagi hari ni...
Nasi lemak instagram...
Sedap...lemak...
Harga...RM1 kot... Hehe.. Tak tahu plak... Sebab tahu makan je... En.somi yang belikan... 

Alhamdulillah...
Menambah lemak pepagi hari...
Tapi... Besarnya tidak...
Orang asyik tegur kurus je...
Takpe lah... Asalkan diorang bahagia...
Nak buat camne... Badan cheq semulajadi camni...

Eh... Melalut dah... Hehe..  Nak citer pasal nasi lemak je... Melalut ke badan pulak... Haha...

Entry santai-santai pagi ni...
No stress ok... Chilled...