Wednesday, 12 June 2019

Terkena Penyakit 'Overthinking'

Ntah kenapa... Ntah macam mana boleh kena penyakit nih...

Terlebih fikir... Tapi ntah apa yang difikir tak tau la.. 

Sampai stress sendiri kengkadang... Huhu... 

Tambah dengan PMS lagi... Allahu... Rasa macam nak meraung gak la... 

Overthinking

Sedang dalam proses pemulihan... Sebab baru terperasan sendiri dengan penyakit nih... 

Cuba untuk bertenang... Fikir positif... Dan zikir sebagai terapi... 


Orang perempuan... Jika diuji dengan perasaan sendiri pun dia boleh stress sendiri ok.. Sebab wanita memang makhluk yang beremosi. Lagi parah bila nak lawan dengan perasaan sendiri... Huh... Macam apa je rasanya. 


Sebab tu, Wanita jangan tinggal baca Quran, jangan tinggal zikir... Dan cari rakan yang positif... Insha Allah... Semuanya akan baik-baik saja...


P/s: dalam fasa ujian sangat rasa berat... Tapi cuba berlagak biasa dan kuat untuk hadapinya. Moga Allah bantu aku... Kuatkan aku... 

1 comment:

  1. selamat hari raya dik...

    akak pun ada masalah gini gk, tp skrg tgh cuba nk kurangkan... kdg mls nk amik port sgt, klu tak asikla terpikir2... kita yg sakit nnti

    ReplyDelete

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^