Friday, 12 April 2019

Untuk Yang Sombong




Hidup kita tak ke mana pun nak sombong... 


Hidup kita tetap perlukan orang lain... 


Tinggi mana pun pangkat kita... 


Kaya mana pun kita... 


Kita sama je... Masuk kubur nak kena orang lain juga uruskan




Jadi, nak sombong sangat tu dah kenapa kan... 


Kalau orang beri teguran tu tanda masih ada yang sayang... 


Benda salah orang tegur lah... Orang tegur tak semestinya nak kena tunggu dia bagus dan perfect.. Tapi Saling mengingatkan itu bagus dan mulia...


Sedangkan Nabi Muhammad s.a.w pun sentiasa diingatkan Allah... Apatah lagi kita ni... 




Jadi.. Jangan sombong-sombong... Nanti masuk kubur gali sendiri... Ada boleh? 

1 comment:

  1. LZ pun hairan dengan manusia yg sombong.. Melalui pengalaman sendiri, LZ pernah jumpa manusia sombong begitu, suka maki org lain di khalayak ramai & asyik meninggi diri menunjukkan dia hebat.. Dalam hati LZ berkata2, mungkin jasad dia nanti akan berguling sendiri masuk ke liang lahat..

    Semoga kita sama jadikan ikhtibar..

    ReplyDelete

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^