Thursday, 11 April 2019

Ambil Cuti Segera Jika Anda Terkena 9 Tanda Burnout Ini


Burnout ni ibarat kata.. Badan kita dah sampai limit.. Perlukan rehat.. Badan dan otak kena relax. Tak boleh dah nak paksa.. 


Kalau paksa juga bila ada 9 tanda ni... Mungkin boleh memudaratkan diri dan orang lain juga. 

Jadi, mohonlah cuti dan rehatkan diri.. Dapatkan me time... 

Burnout boleh juga terjadi kepada suri rumah... Jadi, mohon cuti rehat dari suami... Rehatkan diri dari menguruskan rumah tangga... Suami pula ambil alih sesekali kan... 

Badan kita bukan robot.. Jadi kena dapatkan rehat. Mesin pun kalau kerja je kan.. Cepat rosak kan.. Camtu gak lah badan manusia. 

Jom cutii... 

2 comments:

  1. Tubuh..emosi..fikirn ditahap tepu ni..memang wajar rehat..

    ReplyDelete
  2. btl lah... aritu masa minggu jabatan akak ada bt event, dok la pulun bt keje sampai rasa tak sempat rehat... pastu sabtu ahad keje, mlm walaupun tdo awal kul 5 dh bngun... pastu ujung minggu tuh hari sabtu akak rasa bdn mcm pnt sgt, kepala pun rasa ngap2, rasa nk marah je aiyan... last2 akak ckp kt aiyan mama nk tdo jap ye...ptg tu bangun, alhamdulillah hilang semua sengal apa tu.... terus rasa segar

    ReplyDelete

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^