12 Januari 2019

Bila Sesekali Ke Pasar Malam

Lama betul tak Shopping...

Window shopping pun sebulan sekali je... Tapi kan.. Mana boleh.. Nak Juga shopping walaupun sen tak  berapa nak ada...


Alhamdulillah... Yakin dengan rezeki Allah kan... 

Petang tadi, bawa anak jenjalan.. Main layang-layang...


Singgah pasar malam... 

MF memang tak pergi.. Suami je pergi.. Kami tunggu dalam kereta je dengan anak-anak...


Memula suami pergi beli... Keropok lekor, kuih denderam dan sate je.. 


Sekali makan.. Aihh.. Sedap pula... 

Tapi teruskan dulu pergi riadah... 

Lepas riadah... Singgah lagi sekali... Sekali.. Bertambah pula dibelinya en.somi... 


Kuih denderam, keropok lekor siap goreng dan yang mentah pun ada, lepas tu tambah lagi kuih pau panas dan juga air kelapa pandan...

Kisah pasar malam

Fuhh.. Sesekali ke pasar malam kan.. Penuh jari... 

Alhamdulillah.. Rezeki Allah... 


Si kakak tengok.. Banyak makanan... 

Dia pun tanya.. Kenapa ummi beli banyak-banyak... Nanti habis duit.


Ummi pun menjawab dengan suara bass yang mendatar... 


"Inilah rezeki Allah kakak... Ummi tak pernah berkira bab makan... Makanlah selagi ada rezeki kita..."


Alhamdulillah... Ini juga rezeki anak-anak... Alhamdulillah.. Kami hanya menumpang rezeki anak-anak je ni.. Jadi, kenapa kita nak berkira dengan anak-anak kan...


Korang selalu ke pergi pasar malam. 

Biasanya beli apa?


MF biasa beli makan je lah.. Yang lain tu kurang menarik... 


Tapi dok kl dulu suka beli ikan segar... Sebab tu je waktu nak dapat ikan murah dan segar... 


Pasar malam.. Masih relevan walaupun dah nak jengah tahun 2020 kan... 

2 ulasan:

  1. Betul..beli makanan sikit-sikit dan lauk basah mentah.

    BalasPadam
  2. Betul kak saya pun jarang pergi pasar malam, tapi sekali pergi saya biar adik / anak buah pilih dia nak apa, yang penting tak membazir, saya biasa beli keropok lah fav ganu haha

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^