Cara Mudah Masak Rendang Ayam Crispy

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Cara Mudah Masak Rendang Ayam Crispy | Rendang ayam crispy satu resepi baru yang mencetuskan fenomena di media sosial... Sana sini kecoh pasal rendang ayam crispy ni...

Tadi, MF saja dok sembang isu ni dengan suami... Dia layankan aje bini dia bercerita isu tular terkini... Kat wall dia takde isu begini sebab semuanya pasal kereta je... hehe...

Lepas MF cerita pasal chef UK yang komen pasal rendang ayam yang tak crispy dalam resepi rendang ayam tu... suami senyum je...

Tapi, dalam senyum tu suami MF beri idea macam mana nak hasilkan rendang ayam crispy... Mudah je katanya...

Cara Mudah Masak Rendang Ayam Crispy


Cara Mudah Masak Rendang Ayam Crispy

Goreng ayam tu rangup-rangup... se"crispy" yang boleh... Kemudian, masak kuah rendang tu asing... Bila nak makan... taruk la kuah rendang atas ayam tu... jadilah rendang ayam crispy... 


Ha...a... MF pun tak terfikir idea masak macam tu... kalau macam tu memang boleh hasilkan rendang ayam crispy pun... haha... Itulah bab masak ni suami MF lebih kreatif sebenarnya.

Cara Mudah Masak Rendang Ayam Crispy

Tapi kalau ikut resepi asal rendang ni... ianya ibarat rendam ayam dalam rempah ratus dimasak sehingga sebati semuanya... Jadi mustahil nak jadi crispy kan... Tapi kalau dah si Masterchef UK tu nak resepi Rendang Ayam Crispy... Boleh la cuba masak macam cadangan suami MF tu... Masak kuah rendang ayam... kemudian tuang kuah atas ayam goreng crispy... Jadilah rendang ayam Crispy... Mudah kan... haha...

Siapa nak cuba idea resepi ni dipersilakan... MF, next time MF cuba ya... kalau menjadi ayam rendang crispy ... boleh lah kita komersialkan sampai ke UK sana... hehe... 

Post a Comment

1 Comments

  1. macam pelik je dengar ayam rendang crispy tu kak :D

    ReplyDelete

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^