20 September 2017

D.I.Y TABLET STAND

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


D.I.Y TABLET STAND | Dah seminggu adik terjaga malam dan menanti di pintu bilik nak ke bilik kakak sebab dengar alunan zikir Kat TV di bilik kakak...

Dia sanggup tahan mata 2 jam pagi-pagi buta sebab nak pergi  bilik kakak.. Tapi tak boleh pergi sebab pasang penghadang... Jadi berdiri je kat situ... Merengek menangis kalau dah mengantuk... Tu jadi punca MF bermata panda sejak minggu lalu... mengantuk je kat sekolah...

Akhirnya, cari solutions dengan pasang tab kat bilik... Jadi en.somi diy kan tablet stand untuk tablet ni... Guna bahan mudah aje... Penutup tupperware (bukan jenama tupperware) double side tape, dan gelang getah... Settle masalah...



Alhamdulillah.. Sejak dua malam lepas pasang ni takde dah masalah di bangun malam... Nyenyak tidur diulit alunan zikir dan selawat yang membawa sampai ke siang...

Dapat dah tidur nyenyak... Bahkan malam pun tak bangun minta susu... Bangun pagi waktu MF bangun nak siap ke sekolah...

Jimat duit dari nak beli TV lagi satu... Modal besar juga tu... Alhamdulillah dengan kreativiti bapa dia... Berjaya jimat poket dan selesaikan masalah anak bangun malam...

Jadi ibu bapa ni memang kena kreatif lebih kalau nak jimat... Melainkan jenis banyak duit... Itu lain cerita... Tapi bagi kami yang biasa-biasa ni jimat selagi boleh asalkan tak kedekut aje... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^