Sunday, 21 May 2017

[Review] Kopi Pak Belalang

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Angkara Gema Gegar Vaganza akhirnya kami terjebak.. iklan yang berkali-kali lalu di tv.. akhirnya suami tekad mencari... Mujur kat kedai dekat dengan rumah ni ada jual... Apa lagi.. kopi Pak belalang...


Belilah sekotak buat nak rasa...

Sekali cuba.. tak sedap sangat... Sebab lidah dah terbiasa dengan kopi DCL Red Guara Cafe...

Rasanya pahit-pahit kopi la kan... Terus katakan kat suami... Kopi Pak Belalang yang original kan guna arang buntut kuali.... Haha... Tu la rasa pahit...

Tapi lepas minum tu.. setiap malam rasa nak minum kopi ni.. haha.. en.somi dah mula ketagih dah... Mujur kopi ni ok dia minum... Suami ada migrain.. tapi dia minum Kopi ni tak sakit kepala.. maknanya kandungan dalam kopi ni tak tinggi sangat la kafien nya...

Siapa nak merasa boleh la cuba... Kopi macam ni lebih baik dari kopi 3 in 1...

Ok.. tak lupa juga kopi ni tak ada sedikit campuran coklat.. jadi rasanya macam neslo macam kat kedai... Jadi takde rasa creamer.... Rasa kopi dan sedikit coklat dan manis yang memang sangat minima... Lebih kepada rasa kopi je...

Jom layan gema Gegar Vaganza final malam ni dengan kopi Pak Belalang... Memang terbaik.... Baru layannn... 

4 comments:

  1. mcm sedap aje kak MF...KG pun suka kopi.nak try juga kopi pak brlalang ni. terus teringat filem nujum pak belalang

    ReplyDelete
  2. Terngiang2 lagi kopi pak belalang., hihi...

    ReplyDelete
  3. Semalam bru minum sis..sye beli stu paket je..rm1.50...uish..nasib tk beli bnyk..pahit ler..memg kopi asli..haha

    ReplyDelete
  4. Ritu femes kat lea kopi ni.. Sbb ada yang menjualnya kat sini.. Skrg dah tak de sbb org tu dah meninggal..

    ReplyDelete

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^