18 Mac 2017

Projek Memikat Isteri!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Entry tertangguh... Kisah projek minggu lepas... Sejak beli mesin jahit baru... Semakin bersemangat suami nak menjahit... MF tahu minat dia.. mewarisi ibunya..

Mulanya buat untuk anak je.. sekali ada kain lebih... Saja MF request juga.. hehe...



Alhamdulilah.. suami cheq buatkan 7 helai palazzo kain cotton tshirt... Untuk anak-anak dua helai seorang... MF sehelai je...



Tapi MF dapat dua juga.. sehelai lagi palazzo batik.. guna kain batik yang orang sedekahkan sejak zaman anak dara tu kain tu... Tahun ni baru jadi pakaian yang boleh dipakai..

Alhamdulilah...
Dalam masa sama MF pun belajar juga jahit, potong dan ukur dari suami... Tapi fuhh... Tak sabar punya MF ni tau.. haha.. sekali ukur salah..terus tak nak buat..haha..

Tapi suami pujuk dan buatkan sampai siapkan.. akhirnya dapat la pakai... Hehe..

Terima kasih En.somi... Berjaya pikat saya dan anak-anak dengan hasil kerja tangan dia ...

Sesungguhnya menjahit ni perlukan kreativiti, ketelitian dan juga kesabaran yang tinggi... Huhu.. kalau MF nak belajar menjahit kena up lagilah peringkat sabar dalam diri tu ... Baru boleh berjaya... 

4 ulasan:

  1. Wah..untungnya..jimat tak payah nak beli dahkan

    BalasPadam
  2. wah bgusnya en suami pnadai menjahit..jarang nk jumpa..cantik

    BalasPadam
  3. Wah... menariknya... jahitan pun nampak kemas je MF... Untunglah suami boleh jahit sendiri...

    BalasPadam
  4. Cantik.. La ni kain batik pon dah xpakai dah..elok dijadikan palazo ni

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^