GprlGfG6Gpr8TSG8Gfd9GUY7TY==

PUJUKAN DAN JANJI ALLAH

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


PUJUKAN DAN JANJI ALLAH

Inilah janji Allah kepada orang yang berdakwah dan memperjuangkan Islam. 

Bukan mudah nak dakwah... Nak ajak orang buat baik... Contoh mudah... Medan blog... Berapa ramai yang buat blog dakwah dan sambutan blog dakwah ni sangat berbeza dengan blog hiburan. 

Tengok saja page di Facebook... Jumlah like page-page dakwah ni jika nak dibandingkan dengan page hiburan dan artis. 

Tapi, Allah janji... Allah akan sentiasa bersama dengan orang yang dok tolong agama Allah ni... Takpe orang tak suka ... Kata kita bajet baik... Kata kita ni kolot tak tau nak berhibur... Takpe... Allah ada... Allah ada dengan kita.. 

Kadang-kadang perasan tak.. dalam solat kita janji depan Allah... Hidup mati kita kerana Allah... "Inna solati, wanusuki wama Yahyah, wamamati, lillahi rabbil 'alamin" 

Tapi lepas solat kita ingkar apa yang kita janji... Tu yang terjadi.nya "solat tak tinggal tapi perangai...."

Sama-sama kita muhasabah diri setiap masa...  Jadilah orang yang memperjuangkan agama Allah... Sama juga macam blogger... Blogger yang dok buat blog pasal hiburan ni banyak dah...

 Apa kata kita buat blog untuk sebarkan kebaikan. Ajak orang buat baik... Sampaikan ilmu yang bermanfaat pula kan.. biar kita terdiri golongan yang sedikit kerana hanya yang sedikit yang akan lurus di jalan kebenaran menuju syurga Allah. 

2Ulasan

  1. Tak semestinya kita jadi baik baru nak ajak orqng lain berbuat baik kan, tapi apabila kita selalu menuju ke arah kebaikkan Allah sentiasa memberi peertolongan kpd hambanya

    BalasPadam
  2. Kualiti itu lebih penting daripada kuantiti..inshaAllah.terima kasih Cikgu MF.

    BalasPadam

Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^
P/s: KOMEN YANG MENGANDUNGI LINK/URL AKTIF TIDAK AKAN DIAPPROVE. TQ