GprlGfG6Gpr8TSG8Gfd9GUY7TY==

Jom Betulkan Niat Solat Sunat Dhuha!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Jom Betulkan Niat Solat Sunat Dhuha!

Ramai orang jaga solat dhuha sebab nak murah rezeki. Dan "rezeki" yang ramai orang faham adalah duit, harta benda, cemerlang exam, dan lain2.

Salah ke? Tak salah.

Tapi cuba ubah mindset sikit. Nak ubah apa?

Ubah kepada kita jaga solat dhuha supaya Allah murahkan rezeki kita untuk jaga solat 5 waktu berjemaah, rajin baca al Quran, rajin bangun tahajud, rajin buat dakwah tarbiah, dan lain2.

Ini semua kan rezeki. Kan?

Kalau kita minta duit, harta, cemerlang exam, dan lain2, insyaAllah kita boleh dapat. Tapi jaga solat 5 waktu berjemaah, jaga al Quran dan lain2 BELUM TENTU dapat. Senang cerita, minta dunia, belum tentu dapat akhirat.

Tapi kalau kita minta jaga solat, jaga Quran dan lain2, maka insyaAllah Allah akan bagi kita duit, harta, cemerlang exam dan lain2 yang datang dari tak disangka2. Dan senang cerita, minta akhirat insyaAllah mesti akan dapat dunia. :)

kredit to: tarbiah sentap

1Ulasan

  1. Saya setuju yang solat Duha ni boleh murahkan rezeki. Tapi jangan niat kerana nak rezeki. tapi niatkan kerana ingin menambah amalan sunat. Jika kita buat solat Duha tapi rezeki tak juga datang-datang, kita tak la rasa tertekan atau mula mempersoalkan tuhan.

    BalasPadam

Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^
P/s: KOMEN YANG MENGANDUNGI LINK/URL AKTIF TIDAK AKAN DIAPPROVE. TQ