Wednesday, 22 June 2016

KUBUR KITA LAIN-LAIN!!!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Ayat biasa kita dapat bila kita tegur orang untuk buat baik...

"Apa kau sibuk, kubur kita lain-lain"


Jangan sesekali anggap...

"Kau adalah kau, aku adalah aku"

Kerana Allah ciptakan kita tak boleh hidup sendiri..
Sebab mati nanti pun kita kena juga libatkan orang lain..
Melainkan mati kat hutan atau kat tengah laut.

Siapa rasa dia tak nak sangat dengar cakap dan teguran orang lain... Baik pergi mati kat hutan dan lautan je ye..

Tapi tu pun melibatkan orang lain juga.. Orang lain akan cari sebab kita ada keluarga kan.. Melainkan kita ni menang sebatang kara... 

2 comments:

  1. itulah manusia terlalu ego hingga sampai sanggup cakap macam tu..

    ReplyDelete
  2. Assalammualaikum Cikgu MF..yes betul...itulah alasan yang selalu diguna pakai untuk menutup kesalahan diri dan tidak mahu mengaku keegoan diri..sedih macam tu...

    ReplyDelete

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^