GuidePedia

4
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Sedih sungguh...
Sangat sedih...
Tak tau la apa perasaan orang lain...
Tapi aku sedih sangat bila...

Tanya soalan basic, asas agama macam ni tak boleh jawab...


Tapi kalau tanya bab artis, laju je jawab nih...
Allah, tu aku tak test lagi bahagian PAFA, mengucap, solat. wuduk betul ke tidak...
NI asas agama ni... Nak kena cikgu ajar juga ke??? Sepatutnya dah Tingkatan 1 takde masalah dah soalan asas macam ni... Ni bukan soalan darjah 1, tapi TINGKATAN SATU! Tak perlu nak tunding jari siapa salah, tapi apa yang tak kena...

Ya Allah, memang insaf betul...
Aku tak nak anak aku jadi sampai macam ni...
Kerana tu aku sanggup buang TV, jauhkan diri dia dari hiburan,
dekat dengan zikir, sebab tak nak perkara sebegini berlaku... 

Sangat memalukan, 
kita yang mengaku Islam
CInta Allah dan Nabi s.a.w, tapi anak-anak kita tak kenal Allah dan Nabi.

entry ni bukan nak aibkan pelajar nih..
Tapi nak semua ibu bapa bermuhasabah diri...
Jangan nak kejar sangat tambah anak ramai, tapi takde kualiti...
Nauzubillah... Peringatan dan muhasabah diri sendiri.

Thanks for reading: Jawapan Yang Sungguh Meragut Jiwa!

Catat Ulasan

  1. Itulah anak sekarang..
    Semua itu bergantung didikan seorang ibu bapa..
    Perlu sangat di titik beratkan bab agama ni..

    Anak akak semasa darjah enam
    Ustazah bertanya..
    Siapa solat subuh hari ini..
    Hanya 2 orang yg mengangkat tangan..
    Anak akak dan seorang pelajar perempuan lain..
    Dalam kelas ada 43 orang murid..
    Jadi yg tak solat subuh seramai 41 orang..
    Aduh sungguh parah pendidikan ibubapa terhadap anak2..
    Lebih2 lagi bab solat ni :(

    BalasPadam
  2. Tak tau nak komen apa.. tapi memang terkilan jgk.

    BalasPadam
  3. MUNGKIN TERLUPA KOT TU...MOGA SEMAKIN DIPERBAIKI PENGETAHUAN ILMU ISLAM WALAU ASAS SEKALIPUN...

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

 
Top