Thursday, 22 October 2015

Homeschooling: Aktiviti Mengenal Warna dan Undang-undang Jalan Raya!

Aktiviti homeschooling yang terhasil masa cuti jerebu... 

Bila si adik tidur kakak bosan la main sengsorang...

Jadi,  tercetus idea MF nak bina satu aktiviti homeschooling yang ringkas untuk dia kenal warna...

Tengok kereta warna warni... MF terus lukis peta dan tempat parking...

Tempat parking tu, letakkan warna yang berlainan ikut warna kereta...

Letakkan juga anak panah... Supaya anak dapat ikut undang-undang jalan raya... Ikut laluan yang betul semasa nak masuk parking...

Alhamdulillah.. Teruja dia main. Tapi biasalah...  Homeschooling dengan si kakak ni... Bertahan la 10 minit... Lepas tu mula lah kereta tu jadi bahan masakan dia... Haha...

Memang kegemaran dia main masak-masak...  Dari kecil lagi... Ilmu ERT ni... Memang lulus dah la... Tapi ilmu lain belum dicapai lagi... Takpe.. Biar pelan-pelan ikut perkembangan dia... Asalkan dia belajar...


4 comments:

  1. Hehe bagus ni. aktiviti berfaedah walaupun sekolah cuti.

    ReplyDelete
  2. sy bila nk rjn nth nk buat homeschooling ni.hehe

    ReplyDelete
  3. biasa macam tu lah..kejap je focusnya..tapi takpe,kalau selalu buat latihan lama lama pandai :)

    ReplyDelete
  4. memang minat masak sgt tuh..sampai keta pon jadi bahan masakan..hehe

    ReplyDelete

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^