GprlGfG6Gpr8TSG8Gfd9GUY7TY==

Aplikasi Waktu Solat Malaysia Yang Terbaik!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Dah berabad pakai baru nak review... Tak berapa nak kencang idea hari Khamis ni... Just nak kongsi aplikasi terbaik Waktu Solat Malaysia yang MF dan suami guna untuk gadjet kami.

Sebagai orang Islam wajib jaga waktu Solat.. Insha Allah silat akan jaga kita... Tapi manusia sering lupa... Perlu diingatkan, kerana itulah Allah peringatkan kita dengan azan.

Tapi azan ni tak semuanya didengari oleh kita kat semua tempat. Tempat yang dekat dengan masjid atau surau ok la kan.. Tapi yang jauh atau ketika musafir agak susah nak agak waktu solat. Nak tengok matahari pun susah, jika asyik jerebu je kan... Jadi, smartphone sebagai alternatif untuk kita set waktu solat tepat pada masanya.

Sebelum ni,MF pernah guna banyak aplikasi Waktu Solat tapi kurang berkesan.. Kadang waktunya lamnat, kadang tercepat. Sehingga MF cuba install aplikasi Waktu Solat Malaysia ni... Tak perlu dah nak ambil yang luar negara sekali sebab bukan kita dok travel pergi sana pun kan... Jadi, guna je yang Malaysia punya.

 

Lepas install, best rupanya...
Aplikasi ni tak berat... Dan mesra pengguna... Warna tema boleh tukar ikut kesukaan kita..


Ada widget untuk dipaparkan di skrin utama smartphone.  Selain tu ada reminder setiap waktu solat dan ada juga reminder untuk Solat Sunat Dhuha... Insha Allah...Bagus untuk yang nak amalkan Solat Sunat Dhuha.



Selain tu ada tool yang menarik lain untuk kemudahan kita seperti Yassin, tahlil, Solat Musafir, masjid terdekat dan sebagainya.

Memang mudah la.. Dan paling bagus ianya tepat dengan masjid seluruh Malaysia... Kalau MF balik kampung pun sama azannya... Jadi, tak keliru lagi... Sebab memang tepat waktu. Kalau rujuk kalendar pun sama. Sebab ada beberapa aplikasi waktunya berbeza terutama aplikasi waktu solat satu dunia.

Ini hanya perkongsian ringkas dari MF sebagai pengguna teknologi. Moga lapang rezeki orang yang bina aplikasi ni.

Nak cuba guna aplikasi ni, boleh download DI SINI (untuk pengguna Android)

6Ulasan

  1. Memang suka apps ni, alert dengan waktu solat

    BalasPadam
  2. setuju..aplikasi ni memang thorbaik..kaksura pun dah lama install..hari ni updated new version..:)

    BalasPadam
  3. complete dalam ni ye
    Jemput singgah blog Nurfuzie.com
    Jom memriahkan GA cik en yang bernilai lebih dari rm1KGive Away Nurfuzie Dot Com #1 Bernilai RM1000

    BalasPadam
  4. Sama! Saya pun pakai Apps ni... Mmg mesra pengguna... InsyaAllah dengan adanya Apps macam ni akan memudahkan kita plus, boleh juga perbaiki dan tingkatkan ibadah...

    BalasPadam

Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^
P/s: KOMEN YANG MENGANDUNGI LINK/URL AKTIF TIDAK AKAN DIAPPROVE. TQ