Thursday, 23 April 2015

Makan Bersama GST!

Makan pun kena GST... Aduhai... Walaupun sikit tetap tak rela...

Ni sebab lapar sangat makan la juga... Sementara nak tunggu giliran kat KKIA...
Ingat kedai makan biasa kat tepi jalan tak kena GST... Tapi rupanya kena juga...

Aduhai... Speechless dibuatnya... Rasa ngeri nak membeli pula dibuatnya...

Ni nak berbelanja untuk bulan depan ni... Rasa seram je... Berat tangan nak membayorr... Tapi berat camne pun kena beli juga kan..

GST oh GST... Nak majukan negara sampai rakyat merana... Huwahuwahuwaaaa...


7 comments:

  1. kalo 50sen setiap hari, sebulan dah berapa kan...

    ReplyDelete
  2. GST tak pe kak , jangan campur service tax. Itu gaji 2 ribu lebih pun tak mampu. Banyak kali kena walaupun ada dah kata service tax dimansuhkan.

    ReplyDelete
  3. makan kat kedai mamak depan umah pon ada gst,

    kalau petang balik keje tapau mi sup dulu rm5.00. skang 5.30.

    kalau 3 orang tapau sehari da 90 sen.
    kalau 20 hari tapau untuk 3 orang makanan yang harga rm5*3 = 18.00

    tu belum campor belanja pampers or air sedap ke or makanan lain yang kita makan kat kedai dan beli barang-barang groceries...

    mahu dekat rm100...fuhhhh


    visit:http://www.rinaprettyhealthy.com

    ReplyDelete
  4. Makin besar jumlahnya makin besar nilai gst tu..kdg2 tu niliai gst boleh beli keperluan lain

    ReplyDelete
  5. Seboleh2 pak menteri kata harga turun.. realiti mmg tak mudah berbanding teori hhmmm... sabar jelah...

    ReplyDelete
  6. realiti yang pahit tapi terpaksa juga ditelan

    ReplyDelete

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^