Thursday, 12 February 2015

Bila Anak Dah Pandai Mengadu

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Si kakak dah berusia tiga tahun nak masuk empat tahun ni... Alhamdulillah... maknanya dah hampir empat tahun juga si kakak tinggal dengan pengasuh yang digelar 'ibu' ... Alhamdulillah... serasi sehingga adik pun dibawah jagaan 'ibu'.

Hari ni dua hari berturut tinggal seharian di rumah ibu... sedih rasanya... adik dah mula terasa ditinggal... takpe lah.. insha Allah... bertahan untuk sementara sahaja... semuanya akan pulih...

Opss... merepek sudaa...

Nak kisah pasal kakak sebenarnya... Alhamdulillah... kakak makin becok mulutnya walaupun masih terbalik lagi... tapi boleh faham...

Setiap hari...rutin MF balik dari rumah pengasuh.... MF akan tanya aktiviti seharian di rumah ibu... makan apa, buat apa... berkawan macam mana... ibu masak apa...

Semua tu MF tanya... bukan tak percaya kepada pengasuh... tapi ambil tahu... keprihatinan kita sebagai ibu... Alhamdulillah... semalam MF tanya kakak... seronok tak tinggal dengan ibu??

Alhamdulillah... syukur bila kakak seronok tinggal kat rumah ibu... bahkan tak sabar nak ke rumah ibu... Alhamdulillah... adik je belum mengerti... insha Allah.. lama-lama dia akan biasa nanti...

Alhamdulillah... Allah peliharalah anak-anak kami... moga terus diberi kekuatan dan rezeki.. insha Allah... ameenn...

3 comments:

  1. aamiin
    smga dipermudahkan semuanya

    ReplyDelete
  2. Semoga anak-anak Maria sihat & selamat di bawah jagaan ibu.

    ReplyDelete
  3. Alhamdulilah, seronok kan bila anak pndai mengadu, Irfan pun kuat mengadu,pantang ada org buat dia,laju jer mengadu

    ReplyDelete

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^