Friday, 23 January 2015

28 Internet Akronim yang Ibu Bapa Patut Tahu!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

KLIK GAMBAR UNTUK LEBIH JELAS

Info ni MF dapat dari perkongsian dari cikgu kaunselor.. 

Perkongsian berguna buat ibu bapa diluar sana... terutama anak-anak yang didedahkan dengan tablet, phone dan internet... 

bahasa bebudak sekarang pun macam-macam kan... bahaya betul... 
kena alert dan berwaspada dan pantau apa sahaja apa anak buat.. 



5 comments:

  1. erm menakutkan je baca akronim2 kat atas tu..

    ReplyDelete
  2. erkkk....takutnya tgk list akronim tu...apapun, as parent, mmg kena tahu ni...senang nak pantau anak2 huhu (mintak Allah jauhkan segala perkara negatif dan hasutan syaitan daripada anak2 kita..amiin)

    ReplyDelete
  3. amboi...dah macam-macam rupanya bahasa mereka ek...thanks for sharing MF...memang kena tahu...makin bahaya sekarang ni...

    ReplyDelete

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^