Breaking

16 Disember 2014

Segmen: Zaman Persekolahan



No.16

Kenangan saya pada zaman persekolahan:

Pada zaman dahulu.... (hihi, tiru gaya Aki dalam cerita Pada Zaman Dahulu...)
Itulah gaya MF dalam kelas pada zaman persekolahan dulu... 
Lebih senang dikatakan budak skema...jenis takut nak langgar peraturan dan arahan guru... tapi bukan nak kata MF ni budak baik... takde lah... tapi ingat pesan mak bapa "jangan lawan cakap cikgu atau peraturan sekolah" dah dididik dari kecik camtu... jadi memang skema di dalam kelas.. 

Dalam kelas memang MF jenis yang tumpukan perhatian pada pembelajaran... MF marah kalau ada kengkawan kacau atau nak sembang dengan MF, nak sembang tunggu habis cikgu mengajar atau masa buat perbincangan kumpulan... kalau waktu cikgu tengah mengajar atau bagi penerangan, sila jangan ganggu MF... Memang MF takkan layan... 

MF juga memang suka dok di depan... tapi takdelah depan sangat, sebab cikgu selalu kata sapa dok di belakang, yang tu cikgu akan tanya... Lepas itu, Ustaz selalu pesan... masa belajar elok duduk dibarisan hadapan, malaikat sentiasa mendahului orang yang dihadapan ketika menuntut ilmu.. Ustaz larang kalau biarkan bahagian hadapan kosong, ustaz kata, nanti syaitan dan jin duduk di depan... jadi, kita susah nak dapat pelajaran yang disampaikan... walaupun dah lebih 10 tahun, tapi MF masih ingat pesan-pesan Ustaz-ustaz MF.. Alhamdulillah...

Ok, setakat itu je lah kenangan MF sewaktu zaman persekolah... kalau ikutkan memang banyak la kenangan, tapi cukup setakat itu, sebagai memenuhi syarat segmen ini... Harap pihak penganjur berpuas hati ya... Terima kasih. 



Jom join, sambil menggamit kenangan silam waktu zman persekolahan... 
KLIK BANNER UNTUK JOIN

7 ulasan:

  1. selamat bersegmen . dah join jugak ni :)

    BalasPadam
  2. sponsor menjengah ni, saing tuan punya gA pulak ^^ terima kasih join. memang menggamit memori pun. sy masih perlu masa nak update syarat join GA ni

    BalasPadam
  3. good luck yer :)

    http://kameqdeanna.blogspot.com/2014/12/segmen-zaman-persekolahan.html

    BalasPadam
  4. bagusnye MF dok depan hehe. haah betol2 ana pon ingt pesan ustaz/ustazah ckp camtu jugak =D

    BalasPadam
  5. tengkiu join segmen sy. jom check pemenang plak yer :)
    Senarai Pemenang Segmen

    BalasPadam
  6. Salam. Hai pemenang ^^ tahniah ya. Boleh emel butiran alamat dan nama di hzinnirah@gmail.com ? terima kasih ya sudi join

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Tags