Recents in Beach

Tips Kurus Hanya dengan Air!

sumber: google images

Fakta... fakta... fakta... 

Memang air mampu buatkan kita kurus sebenarnya... caranya dengan ikuti tips ini:

  • Minum banyak air. 

  • Tujuh hingga lapan gelas ialah jumlah yang disarankan untuk orang dewasa. 

  • Air suam lebih bagus kerana mencegah sembelit, merangsang sistem penghadaman dan membuang toksin daripada sistem anda.

  • Dengan minum segelas air suam selepas bangun pagi didapati sangat berkesan untuk penurunan berat badan. 

  • Air membuat anda merasa kenyang dan membantu anda mengawal selera makan. 

  • Elakkan makan bersulam air

  • Minum air sekurang-kurangnya 30 minit sebelum dan selepas makan.
Tengok... air je pun untuk kurus... tak perlukan modal yang banyak.. dan selama ni kita tertipu dengan banyak produk kan... setiap produk mesti ada mengatakan "makan produk ni kena minum air yang cukup baru berkesan", tapi sebenarnya, air tu yang membantu kita kurus sebenarnya... 

Jika, konsisten amalkan tips ni... insha Allah boleh kurus... tapi memang mencabar...tambahan kalau musim panas... air berais lebih menyelerakan kan... 

Catat Ulasan

7 Ulasan

  1. betul tue...kalau lapar..cuba minum air dulu..kalau lepas minum kita kenyang maknyanya kita bukan nak makan cuma nak minum jer

    BalasPadam
  2. wahhhh.... bagusnya... nak cuba jugalah nanti..

    BalasPadam
  3. Kalaulah boleh amalkan perkara yang mudah macam ni, memang baguslah. Ini nak cukupkan kuota 8 gelas sehari pun semput. Macamana agaknya nak kurus ya :)

    BalasPadam
  4. nk kena amal ni.annual dinner dh dkt...hik3

    BalasPadam
  5. memang terbukti tips ni..minum air dan membuang air dapat menyahtoksin secara semulajadi :)

    BalasPadam
  6. Air suam.memg terbukti bagus utk.ksihatan...kalau mkn apa apa supplimen pun air suam kne minum jugak

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^