GprlGfG6Gpr8TSG8Gfd9GUY7TY==

Boikot Israel: Perlu Kekuatan Dalaman!


Gaza terus diserang... Makin ramai mangsa dan umat Islam yang kebanyakan terdiri dari kanak-kanak dan wanita serta warga emas yang jadi mangsa korban. 

Satu dunia senang mengkecam Israel atas serangan tak berperikemanusiaan itu. salah satu langkah yang boleh dibuat iaitu memboikot dan mengenakan sekatan ke atas Israel serta sekutu-sekutu yang menyokongnya. Bukan Malaysia, tapi satu dunia buat. 

Nak boikot bukan sekadar share gambar, bukan sekadar laungan boikot bukan sekadar tukar pic profile... tapi nak boikot perlukan keimanan dari dalam. Kebanyakan produk yang kita guna seharian guna produk buatan mereka. Yang mana kita mampu boikot, kita boikot secara berterusan.

Memboikot perlu kekuatan dalaman sebab produk yang kita suka, kita perlu tinggalkan kerana dasar kemanusiaan dan keislaman kita. Kita kena tinggalkan apa yang kita suka dan apa yang kita sayang demi agama dan saudara seagama kita di Gaza. 

Jadi, teruskan memboikot secara istiqamah.. Insha Allah.. moga usaha yang sedikit ini akan bernilai di sisi Allah dan membantu rakyat Palestin di Gaza. 

Teruskan memboikot dan membaca doa Qunut Nazilah serta doa-doa untuk mereka di sana. 

#supportGAZA
#prayforPalestine

12Ulasan

  1. setuju sangat...nak boikot perlukan kekuatan dalaman..dan perlu ada ilmu boikot juga..bukan suka2 jer boikot produk yang takde kaitan..

    BalasPadam
  2. paling susah nak boikot produk nestle..sebab memang dah sebati dari kecik lagi...huhu

    BalasPadam
  3. Betul... wanie setuju..kekuatan dalaman sangat penting untuk boikot ni..sebabnya memang banyak barangan keluaran Israel yang familiar dan digunakan pakai secara meluas di Malaysia ni.. Moga kita istiqamah..

    BalasPadam
  4. insyaALLAH kite istiqamah boikot barang israhell.

    BalasPadam
  5. setuju dik.... buat perlahan2... sbb ada bahan2 keperluan umah yg sebeleum2 nih mmg gune barangan sana,...xpe blh tkr insyallah

    BalasPadam
  6. Saya sokong. Nak boikot bukan bermusim, nak boikot bukan ikut emosi. Tapi perlukan istiqomah. Semoga diberi kekuatan untuk terus usaha boikot

    BalasPadam
  7. Setuju sangat-sangat...Boikot dengan cara yang betul...

    BalasPadam
  8. SOKONG !!! SAVE GAZA ... Singgah menabung OLD TOWN WC

    BalasPadam
  9. betul kne boikot perlahan lahan..jgn mendadak n ikut musim...mne brg dh terbeli xpe loas nih xpyh beli dh

    BalasPadam
  10. Kalau betul baguslah.
    Takut dorang buat drama je.

    BalasPadam

Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^
P/s: KOMEN YANG MENGANDUNGI LINK/URL AKTIF TIDAK AKAN DIAPPROVE. TQ