07/2013 - Maria_Firdz

Maria_Firdz

Info | Motivation | Lifestyle | Review

31 Julai 2013

Food Decoration for Children

Julai 31, 2013 6
Cantik kan.. Mak budak dan bapak budak tengok pun rasa nak makan... Boleh cuba untuk anak yg susah nak makan tu... Aku dah tak leh buat u...
Read More

5 hidupan laut paling pelik

Julai 31, 2013 10
Amaran keras buat pemancing semua, jangan anda terkejut jika sedang memancing, terjumpa atau tersangkut pula hidupan laut yang sesat dan pe...
Read More

Masa pun kena bayar...

Julai 31, 2013 10
Zaman moden dan canggih... Masa berdetik begitu cepat kan... Tengok aje lah.. Kejap je rasa dh nak penghujung Ramadhan... Hari ni aku g kli...
Read More

Suami dihentak Sebab Tak Beli Baju Raya

Julai 31, 2013 14
Adoiii.. Dekat2 nak raya.. Macam2 perangai kuar... Agak2 lah kan... Hmm.. Ni mesti kes dah biasa sgt bertukar baju.. Bila tak beli gini lah...
Read More

Dukung Anak Ketika Hamil

Julai 31, 2013 10
Si kecil meragam asyik nak berdukung. Mama pula sedang alahan mengandung anak kedua. Pening kepala mama dibuatnya. Gambar hiasan Me...
Read More

Kad Kahwin versi TNB

Julai 31, 2013 15
Kreatifkan gambar nih... Boleh la try wat sapa2 yang nak kahwin tu... Simple..tapi menarik gak... Hehe Sumber: fb Published with Blogger...
Read More

30 Julai 2013

Lelaki berjanggut dan bermisai awet muda!

Julai 30, 2013 5
Ada segelintir yang menyatakan lelaki menyimpan janggut dan misai akan kelihatan lebih muda daripada usia sebenar. Meski kajian mengenainya...
Read More

Masakan Terhebat di Dunia

Julai 30, 2013 10
Masakan terhebat di dunia... Orang ni tak pernah masuk juara master cheff..apatah lagi la nak gelar juara master cheff... Tapi masakan dia...
Read More

Amaran kepada isteri: Tengok samping suami!!!

Kuih Raya: Yang Lama tetap Ada Kelebihan

Julai 30, 2013 6
Kuih raya tradisional yang popular kat kampung aku suamtu masa dulu sebelum munculnya kuih2 moden... Kuih Putu Kacang Sedap kuih ni...
Read More

Resepi: Jus Sejuta Minda

Julai 30, 2013 2
Kerapkah anda minum jus? Jika tidak, anda patut ubahnya. Ini kerana jus mempunyai banyak khasiat yang baik untuk tubuh dan juga minda. Bagi...
Read More

Kita Bermula di Sini...

Julai 30, 2013 4
KECIL & LEMAH , TETAPI siapa yang jaga kita..? ALLAH lindungi anda penuh kasih sayang.. IBU sanggup bersama anda 9 bulan 10 h...
Read More

Tips Atasi Rasa Jemu dengan Pasangan

29 Julai 2013

Dasyat: Suami dibelasah isteri

Julai 29, 2013 4
Biasa dgr kes suami baran.. Pukul bini.. Yang ni terbalik... Hadoii la.. Macam2 dunia sekarang kan... Gombak: Seorang isteri bukan saja san...
Read More

Cari Benda Pelik dalam Gambar

Julai 29, 2013 6
Cuba cari gambar pelik dalam gambar di bawah... Nyatakan perasaan anda andai terjumpa ketika makan...  Sumber: Fb Nota ungu: ...
Read More

Dugaan Allah yang Paling Bahaya!!!

Julai 29, 2013 6
Semua orang pasti di duga kan.. tak kan terlepas...  Biasa bila kita diduga dengan kesakitan, kematian, musibah dan bencana alam... pasti...
Read More

Sweet Memory Ramadhan 1434H: Iftar Jama'i Perdana

Julai 29, 2013 8
Ni kisah Jumaat lepas.. Jumaat lepas sekolah aku buat Iftar Jama'i Perdana secara besar-besaran di sekolah.. Iftar ni digabungkan denga...
Read More

Last Week Before Raya

Julai 29, 2013 1
Salam semua.. cuti dua hari, dua hari aku cuti tak ngadap laptop.. mmg tahu dah... sebab tu aku sediakan entry autopublish je banyak2.. ni ...
Read More

Aurat Wanita di Internet

Julai 29, 2013 8
Moga jelas... Terutama adik2 yang baru nak meningkat remaja... Tak terkecuali isteri2 yang syaangkan suami... #selfreminder# ...
Read More

28 Julai 2013

Pertama Kali Terlepas Sahur

Julai 28, 2013 4
Alhamdulillah.. Selesai berbuka..  dapat juga habiskan puasa hari ni... Apa taknya... Pagi tadi terlepas sahur... Terjaga bila dah habis aza...
Read More

Bayi Nyaris Maut Tangan Tersepit dalam Mesin Adun Kuih

Julai 28, 2013 4
Muar: Seorang bayi berusia 13 bulan nyaris maut apabila tangan kirinya tersepit pada mesin pengadun kuih di sebuah kilang di Taman Utama Bak...
Read More

Siapa Gila Sebenarnya???

Julai 28, 2013 6
Seorang penduduk dikatakan gila, tetiba pergi ke surau pada pukul 10 pg, lalu melaungkan azan. Penduduk kg mndgr azan tu rasa pelik lalu se...
Read More

AMARAN: Suami yang tak sayang isteri dilarang BACA!!!

Julai 28, 2013 2
AMARAN. Kandungan ini adalah terhad untuk suami yang sayangkan Isteri sahaja` Pesanan-pesanan buat suami ----> seperti yang di den...
Read More

Persiapan Raya - Part 1

Julai 28, 2013 4
Ramai dah buat persiapan raya... Aku baru nak mula... Semalam baru lah serba sedikit buat persiapan... Beli apa yang patut... Tapi tak semu...
Read More

27 Julai 2013

TIPS MELATIH ANAK CEPAT BERCAKAP

Julai 27, 2013 2
1. Anda hendaklah selalu bercakap dengan anak anda. Walaupun mungkin anak langsung tak memperdulikan anda dan seronok bermain saja, tap...
Read More

CUCI BUAH PINGGANG DENGAN HANYA RM 1.00!!

Julai 27, 2013 6
Selama bertahun-tahun kita menggunakan buah pinggang dalam proses biologi badan. Kandungan garam dan racun yang kita tidak tahu bet...
Read More

26 Julai 2013

Dari Bakat dan Minat

Julai 26, 2013 4
Dulu tak pernah langsung di fikiran aku nak buat bisnes apatah lagi dari bakat dan minat.. Minat aku dalam design timbul masa aku kerje keda...
Read More

Kenderaan Terhebat di Dunia

Julai 26, 2013 1
Sumber: Fb Renungkanlah.. Jangan nak eksyen dengan kete besor...  entry autopublish
Read More

Jambatan Warna Warni

Julai 26, 2013 5
Sumber: Gempak.org Suasana malam di Jambatan Banpo di Seoul Hasil kebijaksanaan mnusia yang Allah ciptakan... :) Cantikkan... ^^ ...
Read More

Duhai Wanita: Hentikan Tangisanmu...

Julai 26, 2013 7
Renungan... :: Duhai wanita.. Usah dikau menangisi akan nasibmu.. Ketahuilah bahawa ALLaH SWT teramat mengasihi wanita.. Berikut adal...
Read More

Jatuh Air Mata Ibu bila Diuji dengan Anak

Julai 26, 2013 5
Bohong aku katakan seorang ibu tak pernah menangis kerana seorang anak.. Pasti pernah menangis sejak dari kecik hingga dewasa kan...  ...
Read More

25 Julai 2013

Jangan Mengejar Waktu Berbuka Puasa

Kisah Sedih: Balik Kampung

Julai 25, 2013 6
"Abang ni, pakai tu elok-elok la sikit," kata Julia lembut sambil membetulkan pakaian Ahmad. Ahmad tersenyum memandang isteri...
Read More

Susah Juga Jika Anak Suka Ubat

Julai 25, 2013 6
Ramai ibu bapa merungut anak susah nak makan ubat... Tapi lain citernya dengan si Faiqah... Faiqah sangat suka makan ubat..dan jangan tunju...
Read More

Jauhi Pokok Ini Dari Anak & Keluarga Anda

Julai 25, 2013 6
Sila perhatikan pokok hiasan ini betul-betul. Jika anda sayangkan anak-anak dan keluarga anda, musnahkan pokok hiasan ini segera. Sekir...
Read More

Cuti Berganti dan Cuti Peristiwa Sempena Hari Raya

Julai 25, 2013 14
Hari tu pernah dikhabarkan sekolah akan bercuti awal 5 dan 6 Ogos 2013. Tapi kedua-duanya cuti berganti. Namun belum ada keputusan yang dik...
Read More

24 Julai 2013

Segala Petua untuk Sekeping Hati

Julai 24, 2013 6
Kita manusia biasa tak terlepas dari ada penyakit hati,.. Tak banyak pun sikit kan.. Kenapa hati jadi keras??? Renung kata2 ustaz Don...
Read More

Duit Raya RM500

Julai 24, 2013 24
Kecoh kot sebelum ni pasal duit raya utk penjawat awam...tambah2 lepas PM umum duit raya utk warga felda lebih dari 3 juta ringgit... Wah......
Read More

Cara untuk pilih tembikai yang manis berjus

Julai 24, 2013 6
Teknik memilih tembikai... Jom kita cuba guna tips di atas... Setakat ni yang aku tahu line hijau lebih gelap tu lerr... Yg lain akn dijad...
Read More

Anak Lambat Bercakap, Normalkah???

Julai 24, 2013 7
Ramai ibu bapa risau kan.. anak xleh cakap.. tambah2 bila menginjak umur 2 tahun... masih x leh cakap.. Normalke atau ada masalah.. OK jom ...
Read More