GuidePedia

6
Food Decoration for Children
Food Decoration for Children

Cantik kan.. Mak budak dan bapak budak tengok pun rasa nak makan... Boleh cuba untuk anak yg susah...

Baca Lagi>.

10
 5 hidupan laut paling pelik
5 hidupan laut paling pelik

Amaran keras buat pemancing semua, jangan anda terkejut jika sedang memancing, terjumpa atau tersan...

Baca Lagi>.

10
Masa pun kena bayar...
Masa pun kena bayar...

Zaman moden dan canggih... Masa berdetik begitu cepat kan... Tengok aje lah.. Kejap je rasa dh nak penghujung Ramadhan... Hari ni aku g kli...

Baca Lagi>.

14
Suami dihentak Sebab Tak Beli Baju Raya
Suami dihentak Sebab Tak Beli Baju Raya

Adoiii.. Dekat2 nak raya.. Macam2 perangai kuar... Agak2 lah kan... Hmm.. Ni mesti kes dah biasa sg...

Baca Lagi>.

10
Dukung Anak Ketika Hamil
Dukung Anak Ketika Hamil

Si kecil meragam asyik nak berdukung. Mama pula sedang alahan mengandung anak kedua. Pening kepala mama dibuatnya. Gambar hiasan Me...

Baca Lagi>.

15
Kad Kahwin versi TNB
Kad Kahwin versi TNB

Kreatifkan gambar nih... Boleh la try wat sapa2 yang nak kahwin tu... Simple..tapi menarik gak... ...

Baca Lagi>.

5
Lelaki berjanggut dan bermisai awet muda!
Lelaki berjanggut dan bermisai awet muda!

Ada segelintir yang menyatakan lelaki menyimpan janggut dan misai akan kelihatan lebih muda daripada usia sebenar. Meski kajian mengenainya...

Baca Lagi>.

10
Masakan Terhebat di Dunia
Masakan Terhebat di Dunia

Masakan terhebat di dunia... Orang ni tak pernah masuk juara master cheff..apatah lagi la nak gelar juara master cheff... Tapi masakan dia...

Baca Lagi>.

7
Amaran kepada isteri: Tengok samping suami!!!
Amaran kepada isteri: Tengok samping suami!!!

Sumber: fb Perhatikan gaya sampin suami anda di pagi raya nanti ya... hehe

Baca Lagi>.

6
Kuih Raya: Yang Lama tetap Ada Kelebihan
Kuih Raya: Yang Lama tetap Ada Kelebihan

Kuih raya tradisional yang popular kat kampung aku suamtu masa dulu sebelum munculnya kuih2 moden.....

Baca Lagi>.

2
Resepi: Jus Sejuta Minda
Resepi: Jus Sejuta Minda

Kerapkah anda minum jus? Jika tidak, anda patut ubahnya. Ini kerana jus mempunyai banyak khasiat yang baik untuk tubuh dan juga minda. Bagi...

Baca Lagi>.

4
Kita Bermula di Sini...
Kita Bermula di Sini...

KECIL & LEMAH , TETAPI siapa yang jaga kita..? ALLAH lindungi anda penuh kasih sayang.. IBU sanggup bersama anda 9 bulan 10 h...

Baca Lagi>.

3
Tips Atasi Rasa Jemu dengan Pasangan
Tips Atasi Rasa Jemu dengan Pasangan

Sumber: fb Jom amalkan demi rumahtangga yang harmoni dan bahagia.. 

Baca Lagi>.

4
Dasyat: Suami dibelasah isteri
Dasyat: Suami dibelasah isteri

Biasa dgr kes suami baran.. Pukul bini.. Yang ni terbalik... Hadoii la.. Macam2 dunia sekarang kan... Gombak: Seorang isteri bukan saja san...

Baca Lagi>.

6
Cari Benda Pelik dalam Gambar
Cari Benda Pelik dalam Gambar

Cuba cari gambar pelik dalam gambar di bawah... Nyatakan perasaan anda andai terjumpa ketika makan...  Sumber: Fb Nota ungu: ...

Baca Lagi>.

6
Dugaan Allah yang Paling Bahaya!!!
Dugaan Allah yang Paling Bahaya!!!

Semua orang pasti di duga kan.. tak kan terlepas...  Biasa bila kita diduga dengan kesakitan, kem...

Baca Lagi>.

8
Sweet Memory Ramadhan 1434H: Iftar Jama'i Perdana
Sweet Memory Ramadhan 1434H: Iftar Jama'i Perdana

Ni kisah Jumaat lepas.. Jumaat lepas sekolah aku buat Iftar Jama'i Perdana secara besar-besaran...

Baca Lagi>.

1
Last Week Before Raya
Last Week Before Raya

Salam semua.. cuti dua hari, dua hari aku cuti tak ngadap laptop.. mmg tahu dah... sebab tu aku sediakan entry autopublish je banyak2.. ni ...

Baca Lagi>.

8
Aurat Wanita di Internet
Aurat Wanita di Internet

Moga jelas... Terutama adik2 yang baru nak meningkat remaja... Tak terkecuali isteri2 yang sy...

Baca Lagi>.

4
Pertama Kali Terlepas Sahur
Pertama Kali Terlepas Sahur

Alhamdulillah.. Selesai berbuka..  dapat juga habiskan puasa hari ni... Apa taknya... Pagi tadi terlepas sahur... Terjaga bila dah habis aza...

Baca Lagi>.

4
Bayi Nyaris Maut Tangan Tersepit dalam Mesin Adun Kuih
Bayi Nyaris Maut Tangan Tersepit dalam Mesin Adun Kuih

Muar: Seorang bayi berusia 13 bulan nyaris maut apabila tangan kirinya tersepit pada mesin pengadun ...

Baca Lagi>.

6
Siapa Gila Sebenarnya???
Siapa Gila Sebenarnya???

Seorang penduduk dikatakan gila, tetiba pergi ke surau pada pukul 10 pg, lalu melaungkan azan. Penduduk kg mndgr azan tu rasa pelik lalu se...

Baca Lagi>.

2
AMARAN: Suami yang tak sayang isteri dilarang BACA!!!
AMARAN: Suami yang tak sayang isteri dilarang BACA!!!

AMARAN. Kandungan ini adalah terhad untuk suami yang sayangkan Isteri sahaja` Pesanan-pesanan buat suami ----> seperti yang di den...

Baca Lagi>.

4
Persiapan Raya - Part 1
Persiapan Raya - Part 1

Ramai dah buat persiapan raya... Aku baru nak mula... Semalam baru lah serba sedikit buat persiapan... Beli apa yang patut... Tapi tak semu...

Baca Lagi>.

2
TIPS MELATIH ANAK CEPAT BERCAKAP
TIPS MELATIH ANAK CEPAT BERCAKAP

1. Anda hendaklah selalu bercakap dengan anak anda. Walaupun mungkin anak langsung tak memperdulikan anda dan seronok bermain saja, tap...

Baca Lagi>.

6
CUCI BUAH PINGGANG DENGAN HANYA RM 1.00!!
CUCI BUAH PINGGANG DENGAN HANYA RM 1.00!!

Selama bertahun-tahun kita menggunakan buah pinggang dalam proses biologi badan. Kandungan garam dan racun yang kita tidak tahu bet...

Baca Lagi>.

4
Dari Bakat dan Minat
Dari Bakat dan Minat

Dulu tak pernah langsung di fikiran aku nak buat bisnes apatah lagi dari bakat dan minat.. Minat aku dalam design timbul masa aku kerje keda...

Baca Lagi>.

1
Kenderaan Terhebat di Dunia
Kenderaan Terhebat di Dunia

Sumber: Fb Renungkanlah.. Jangan nak eksyen dengan kete besor...  entry autopublish

Baca Lagi>.

5
Jambatan Warna Warni
Jambatan Warna Warni

Sumber: Gempak.org Suasana malam di Jambatan Banpo di Seoul Hasil kebijaksanaan mnusia yang Allah ciptakan... :) Cantikkan... ^^ ...

Baca Lagi>.

7
Duhai Wanita: Hentikan Tangisanmu...
Duhai Wanita: Hentikan Tangisanmu...

Renungan... :: Duhai wanita.. Usah dikau menangisi akan nasibmu.. Ketahuilah bahawa ALLaH SWT...

Baca Lagi>.

5
Jatuh Air Mata Ibu bila Diuji dengan Anak
Jatuh Air Mata Ibu bila Diuji dengan Anak

Bohong aku katakan seorang ibu tak pernah menangis kerana seorang anak.. Pasti pernah menangis seja...

Baca Lagi>.

3
Jangan Mengejar Waktu Berbuka Puasa
Jangan Mengejar Waktu Berbuka Puasa

Hayati dan renung kan iklan ni..  Selamat berbuka puasa semua... 

Baca Lagi>.

6
Kisah Sedih: Balik Kampung
Kisah Sedih: Balik Kampung

"Abang ni, pakai tu elok-elok la sikit," kata Julia lembut sambil membetulkan pakaian...

Baca Lagi>.

6
Susah Juga Jika Anak Suka Ubat
Susah Juga Jika Anak Suka Ubat

Ramai ibu bapa merungut anak susah nak makan ubat... Tapi lain citernya dengan si Faiqah... Faiqah ...

Baca Lagi>.

6
Jauhi Pokok Ini Dari Anak & Keluarga Anda
Jauhi Pokok Ini Dari Anak & Keluarga Anda

Sila perhatikan pokok hiasan ini betul-betul. Jika anda sayangkan anak-anak dan keluarga anda, musnahkan pokok hiasan ini segera. Sekir...

Baca Lagi>.

14
Cuti Berganti dan Cuti Peristiwa Sempena Hari Raya
Cuti Berganti dan Cuti Peristiwa Sempena Hari Raya

Hari tu pernah dikhabarkan sekolah akan bercuti awal 5 dan 6 Ogos 2013. Tapi kedua-duanya cuti berg...

Baca Lagi>.

6
Segala Petua untuk Sekeping Hati
Segala Petua untuk Sekeping Hati

Kita manusia biasa tak terlepas dari ada penyakit hati,.. Tak banyak pun sikit kan.. Kenapa hat...

Baca Lagi>.

24
Duit Raya RM500
Duit Raya RM500

Kecoh kot sebelum ni pasal duit raya utk penjawat awam...tambah2 lepas PM umum duit raya utk warga felda lebih dari 3 juta ringgit... Wah......

Baca Lagi>.

6
Cara untuk pilih tembikai yang manis berjus
Cara untuk pilih tembikai yang manis berjus

Teknik memilih tembikai... Jom kita cuba guna tips di atas... Setakat ni yang aku tahu line hijau ...

Baca Lagi>.

7
Anak Lambat Bercakap, Normalkah???
Anak Lambat Bercakap, Normalkah???

Ramai ibu bapa risau kan.. anak xleh cakap.. tambah2 bila menginjak umur 2 tahun... masih x leh cakap.. Normalke atau ada masalah.. OK jom ...

Baca Lagi>.
 
 
Top