GprlGfG6Gpr8TSG8Gfd9GUY7TY==

Bagaimana untuk kita menghilangkan bintik hitam dan whiteheads?

Bagaimana untuk kita menghilangkan bintik hitam dan whiteheads | Semalam balik keje, belek hidung, makin banyak bintik hitam dan bintik putih.. apa nak buat... so, dok baca2 kat FB, jumpe info ni... Jom baca...
Bagaimana untuk kita menghilangkan bintik hitam dan whiteheads

Mengekalkan kulit yang jelas dan cantik, mengambil masa, konsisten dan usaha. Dermatologi mungkin mencadangkan banyak produk, tetapi sesetengah daripada mereka boleh mahal dan sebenarnya boleh mengambil masa yang lama untuk bekerja. Anda boleh, bagaimanapun, menggabungkan beberapa remedi rumah untuk bintik hitam dan whiteheads ke dalam regimen kecantikan harian anda dan dalam beberapa minggu, anda akan mengalami pengurangan drastik atau penghapusan walaupun jumlah masalah.


  • Ubat Gigi - Sapu ubat gigi pada kawasan bintik putih dan bintik hitam  sekurang-kurangnya 25 minit. Anda mungkin akan berasa berangin, tetapi ini adalah perkara biasa. Sebaik sahaja anda mengeluarkan ubat gigi, atas bintik hitam dan whiteheads anda akan hilang, mengulangi setiap hari selama dua minggu.
  • Tomato - Tomato mempunyai ciri-ciri antiseptik semulajadi yang kering whiteheads dan bintik hitam. Sapu pulpa tomato untuk bintik hitam dan whiteheads anda sebelum tidur. Tinggalkan pulpa tomato pada muka anda semasa anda tidur dan kemudian basuh muka anda dalam air suam pada waktu pag
  • Lemon-Basuh muka anda dengan air suam. Kemudian, perah jus satu limau ke dalam mangkuk. Tambah dalam sedikit garam dan kacau campuran. Sapukan campuran kepada bintik hitam dan whiteheads anda. Biarkan campuran selama kira-kira 20 minit dan kemudian basuh muka anda dengan air suam lagi.
  • Lime - Anda juga boleh menggunakan bahagian yang sama jus limau dan serbuk kayu manis dan sapukan campuran ini kepada bintik hitam. Biarkan ia semalaman dan bilas ia keluar pada waktu pagi


  • Tepung jagung - Campurkan tepung jagung tiga-satu nisbah cuka ke dalam campuran. Sapu kepada kawasan masalah anda dan biarkan duduk selama 15 hingga 30 minit. Buang bancuhan tepung jagung dengan air suam dan tuala.
  • Yogurt - Campurkan tiga sudu besar yogurt plain dengan dua sudu makan oatmeal. Tambah satu sudu teh minyak zaitun dan satu sudu jus lemon untuk campuran. Kacau campuran dengan teliti dan sapu kepada seluruh kawasan muka. Biarkan campuran pada muka selama 5-7 minit kemudian bilas dengan air sejuk.
  • Almond atau oatmeal - Campurkan sama ada oatmeal atau serbuk badam dengan hanya cukup air mawar untuk membuat campuran yg banyak . Sapu kepada kawasan masalah anda dengan hujung jari anda terlebih dahulu dan kemudian memohon ke seluruh muka anda. Biarkan ia menetapkan selama kira-kira 15 minit dan kemudian bilas muka anda dengan air sejuk.
  • Beras - Rendamkan beras dalam susu selama 5 jam dan kemudian mengisar ini dalam pengisar sehingga ia ialah pes seperti di konsisten. Gunakan bahan yg dikisar sebagai scrub di kawasan-kawasan yang terjejas badan.
  • Kentang - Parut kentang mentah dan kemudian sapu kawasan dengan campuran. Kering dan basuh selepas 15 minit.
  • Daun Halba - Menghancurkan beberapa daun halba dan bercampur dengan air untuk membentuk pes. Meletakkan ini di muka selama 15 minit dan kemudian basuh. Lakukan setiap malam untuk menjaga muka anda bebas daripada bintik hitam.
  • Daun ketumbar - Campurkan daun ketumbar dan serbuk kunyit sedikit dengan air dan membentuk bancuhan. Gunakan ini sebagai mask muka untuk menghapuskan bintik hitam.
  • Oatmeal-Kisar oatmeal menjadi serbuk dalam pengisar dan kemudian menambah air mawar. Gunakan ini pada kawasan yang terjejas selama 15 minit dan kemudian basuh dengan air sejuk.
  • Serbuk penaik - Sediakan campuran bahagian yang sama soda penaik dan air dan sapukan ke muka anda atau bahagian tubuh lain yang terdedah kepada bintik hitam. Biarkan ia selama 15 minit dan kemudian bilas dengan air suam.
  • Madu - juga baik untuk membuang bintik hitam. Sapu rata madu di kawasan yang ada bintik hitam dan putih dan cuci selepas 15 minit.

Ingat - Menjadi lembut pada kulit anda. Jangan sekali-kali picit, mengikis, mencucuk, tekan, atau memerah terlalu keras!

Sumber asal di SINI, ditranslate dan diedit untuk kefahaman semua... 



Nota Ungu: sambil menaip entry nih, aku buat petua yg pertama tuh... kita tgk jadi ke tak.. hehe.. tapi kena amalkan... 

1Ulasan

Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^
P/s: KOMEN YANG MENGANDUNGI LINK/URL AKTIF TIDAK AKAN DIAPPROVE. TQ