06 November 2012

Produk Banyakkan Susu

"Eh..produk ni boleh banyakkan susu.. lpas amik dua minit pastu terus bengkak susu..."

"Pil ni boleh kembalikan susu...boleh melimpahruahkan susu..."

"Produk ni boleh meriahkan susu...tanpa kesan sampingan..."

Ni antara situasi2atau ayat2 biasa utk meraih ibu2 yg kekurangan susu ibu... pertama kali aku minta maaf ea..entry ni bukan niat nak jatuhkan mana2 produk...tapi aku nak perbetulkan tanggapan ibu2 ea..pasal susu ibu... 

Yang pertama sekali.. jangan terlalu taksub dengan produk memperbanyakkan susu ibu..sebab banyak lagi cara lain utk banyakkan susu ibu... 

Yang paling utama kena INGAT susu ibu adalah rezeki dan anugerah dari Allah.. secanggih mana pun produk yg anda makan tapi jika Allah kata tak nak bagi...tak kan ada susu badan.. so..betulkan tanggapan tu...

Pelbagai cara lain untuk perbanyakkan susu... mengambil produk atau supplement adalah cara terakhir utk memeriahkan susu...antaranya:
  • Laksanakan konsep demand dan supply..iaitu..semakin banyak permintaan..semakin banyak pengeluaran terhasil...semakin banyak kita bg bby isap atau pump dan kosongkan breast..semakin banyak susu akan terhasil.
  • Power pumping.. iaitu pump mengikut jadual yg konsisten.. bukan tunggu breast dh bengkak baru nak pump...konsep ni akan mengurangkan susu dlm jangka masa panjang...
  • DOA: boleh tgk sini.. ku pernah tulis entry pasal doa: http://myfirdz-trulylove.blogspot.com/2012/04/amalan-doa-dan-zikir-dalam-penyusuan.html
  • Makan makanan yg natural... maksudnya mengamalkan pemakanan seimbang...contoh makanan yg boleh dimakan..sayuran hijau, susu dan hasil tenusu.. 

So... mencari produk utk memeriahkan susu..jika segala diatas dilakukan tapi tak berhasil....barulah kita cari produk2 yg boleh membantu..tapi kena ingat.. segalanya dari ALLAH... 

Bila dah makan jangan taksub pula... huhu..

P/s: rasa terkilan dengan org yg taksub sgt gn produk...smpaikan lupa yg susu dari Allah.. bukan dri produk tu... aduhai... ingat2 lah.. jgn smpai rosak akidah..dalam tak sedar boleh terpesong akidah... hati2...

1 ulasan:

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^