Monday, 13 August 2012

Cuti oh cuti

Minggu terakhir seeelum cuti sekolah merangkap cuti raya... Masih ada mood ke? Hehe...aku semangat lagi..tapi bila tengok murid jadi tak dak semangat dah.. Murid2 pun lesu je. .. Diorg pikir nak cuti je...

Bila sebut bab cuti..sekarang tengah kecoh pasal cuti awal sebelum citi raya... Pastinya yang cikgu cikgi ni lah tersa tempiasnya... Kerajaan umum kn cuti berganti bagi 16hb dan 17hb Ogos... Adoyai... Bagi aku...mmg tak kena gaya juga la umum lambat2 gini.. Kesian ooo..warga perantau di luar negeri ni...bukan luar negara tapi luar negara...

Aku plak...mmg tak la rasa kisah sangat.. Tapi kecoh gak pasal cuti ni kat sekolah... Cikgu petang tak la cuti 16hb ni... Sebb ramai yg plan balik jumaat... Lagipun...penat ooo.. Nk ganti nnt.. Pastu yg cikgu sesi pagi setuju nak cuti 16hb... Dah gtu plak...so pentadbir dah tnya cikgu pagi...majoriti nak cuti..so cuti lah.. Kami yang petang pengikut setia... Ikut je lah.. Nak kata apa lagi kan..

Terima je lah.. Apa2 pun jumaat petang gak baru aku balik kampung di Johor... Mood nak raya kat umah sendiri dulu tahun ni baru balik kampung suami di Pontian...

Harap tahun2 akan datang...minta kerajaan jangan lah wat gempak gini lagi.. Pikirkan perantau2 kota dan desa sama deh... Sian dema... :-)

No comments:

Post a Comment

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^