01 Februari 2011

Makanan Kegemaran Awal Kehamilan


Jus jambu batu

Di awal2 kehamilan ni, macam2 makanan teringin nak makan. Tapi ade dua jenis makanan yang mesti ku ambil dan menjadi feveretku... Macam gambar kat atas tu la... buah epal hijau dan jus jambu batu... Bangun tido mesti minum jus jambu batu yang memang telah tersedia kat dalam peti sejuk... Ku tak boleh minum susu, pasti ku akan termuntah balik... sebab badanku jadi banyak angin sejak mengandung ni... sebab tu juga ku banyak makan buah dan minum jus.

Sejak balik dari kampung.. Alhamdulillah ku dah boleh makan nasi, dan tak payah masak bubur lagi.. tapi menu dan lauk bertukar-tukar... sejak mengandung ni juga, ku lebih suka makan masakan orang lain bukan masakan ku sendiri. Jika ku pergi umah kakak iparku di KL, pasti ku boleh makan banyak walaupun lauknya biasa-biasa saja. Macam tu juga kalau suamiku yang masak, mesti bertambah ku makan. Ku tak ada selera jika aku sendiri yang masak. 

Itulah ragamku ketika awal kehamilan.. Pada 31 Jan 2011, babyku genap usianya 2 bulan (8 minggu). Alhamdulillah... xde apa2 halangan... moga Allah pelihara kandunganku, hingga babyku lahir melihat dunia... Lepas ni, ku terpaksa berjauhan sementara dengan suamiku kerna ku akan mengajar di KL, suamiku pula kerja di Bentong... Ku perlu kuatkan semangat, dan ku sentiasa mohon Allah beriku kekuatan dan tak sakit2 lagi... Moga Allah permudahkan segalanya... insya-Allah..