ViVi - Maria_Firdz

Maria_Firdz

Info | Motivation | Lifestyle | Review

05 Januari 2011

ViVi

Inilah"ViVi"... kereta je bukan apa... 


        Mula bertatih kat jalan pada 28 Ogos 07, huh... bukan senang aku nak mendapatkan ia... Bermacam halangan dan rintangan yang aku lalui... Mula2 buat loan bank sume x lulus. Seb bek ada UMW Toyota Capital SDN BHD, syarikat 2 lah yang bagi peluang kat aku untuk mendapatkan ViVi... Selama sebulan aku menunggu dan terus menunggu untuk mendapatkan kelulusan (L O U) dari syarikat tsb. Alhamdulillah berkat doa dari emak dan adik beradik semua pinjaman diluluskan pada  24 Ogos 07. Nak jadikan cerita, dia nak saksi pulak dah... sebab bujang lagi so terpaksalah minta tolong kat emak... Emak sanggup datang dari JB ke PHG semata2 nak sain untuk jadi saksi loan.

         Kesian emak ngan aniq... Ingat lepas sain dok esknye leh kuar dah si ViVi tapi x dapat gak. Terpaksalah emak balik nek bas. sedih sgt2 masa 2 tengok emak... Iskh3... Emak, abg minta maaf sebab dari kecil sampai besar susahkan emak je... huhu... 28 Ogos 07 ViVi mula bergerak membawa aku ke masa sja aku nak g... Jauh dah ia bergerak... Akhirnye SEMENANJUNG Malaysia dah habis dia pusing.

      ViVi jugalah yang menyebabkan aku dapat kenal dengan Mariah (1,1 nye isteri aku tersayang la ni). Mana x nyer masa mula2 jumpe, aku pernah tanya kat dia lau Abg nek motor Ieah nak nek x??? Tahu x apa jawapan dia??? Boleh kalau dah kahwin... hehehehe... Soalan cepu mas 2 aku bagi dia, saje nak test2... Mula2 aku jumpe dia kt Skudai, jemput dia balik dari kg dan hantar dia ke kampus. ViVi lah jadi saksi KASIH SAYANG KAMI...

          Sampai sekarang ViVi masih menjadi teman aku dan dia... Nak g mana2 mesti ViVi yang bawa kami. Baru2 ni road tax ViVi xpired, huh... rasa mcm patah kaki... Alhamdulillah, Tuhan tu maha pemurah beri sedikit rezeki utk aku idupkan road tax ViVi... Jadi dapatlah ViVi menjalankan tugasnye seperti rutin harian menghantar aku... Itulah serba sedikit aku citekan tentang ViVi. Viva merah kepunyaan aku dan isteriku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^